کد خبر : 22759
دیدگاه‌ها برای ابزارهای دوره نوسنگی در داورزن کشف شد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 شهریور 1398 - 20:26
-

ابزارهای دوره نوسنگی در داورزن کشف شد

ایرنا  ابزارهای سنگی با پیشینه هفت هزار سال در شهرستان داورزن استان خراسان رضوی کشف شد. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داورزن گفت: این ابزارها که در تپه‌ای در این شهرستان شناسایی شده مربوط به دوره نوسنگی و این تپه نیز کارگاه ابزارسازی بوده است. محمد عبدالله زاده ثانی افزود: مطالعه بیشتر روی این ابزارهای

ایرنا

 ابزارهای سنگی با پیشینه هفت هزار سال در شهرستان داورزن استان خراسان رضوی کشف شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داورزن گفت: این ابزارها که در تپه‌ای در این شهرستان شناسایی شده مربوط به دوره نوسنگی و این تپه نیز کارگاه ابزارسازی بوده است.

محمد عبدالله زاده ثانی افزود: مطالعه بیشتر روی این ابزارهای سنگی با کمک ابزار شناسان و باستان شناسان متخصص در پژوهشگاه باستان‌شناسی کشور انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: با شناسایی این ابزارهای سنگی، پیشینه حضور انسان در شهرستان داورزن از شش هزار به حدود هفت هزار سال افزایش می‌یابد.

او گفت: تاکنون بیش از ۴۵ محوطه و تپه مربوط به پیش‌ازتاریخ در منطقه غرب خراسان رضوی شناسایی شده که بیشترین فراوانی ابزارهای سنگی در تپه سنگی شهرستان داورزن بوده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داورزن افزود: این شهرستان با بهره‌مندی از آثار تاریخی و طبیعی فراوان، قرار گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم و جاده تهران – مشهد در کنار تردد سالانه ۲۵ میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع)، شرایط مناسبی برای جذب گردشگران دارد.

وی آسیاب‌های آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین‌راهی، مساجد قدیمی، یخدان‌ها، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای قدیمی مزینان و باشتین، مناطق سردسیری و آبشارهای منطقه بفره و کویر را ازجمله آثار تاریخی و طبیعی داورزن برشمرد.

داورزن ۱۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که ۸۰ اثر از آن‌ها در سیاهه آثار ملی به ثبت رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.