کد خبر : 10141
دیدگاه‌ها برای ابلاغ حکم به محمدرضا پهلوی با شکایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مازندران! بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 مهر 1394 - 10:09
-

ابلاغ حکم به محمدرضا پهلوی با شکایت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مازندران!

به گزارش پارسینه، در اقدامی بی سابقه و جالب، قاضی اصل ۴۹ قانون اساسی مازندران؛ در پی درخواست ستاد اجرایی فرمان امام خمینی مازندران وضعیت یک قطعه زمین را که متعلق به محمدرضا پهلوی بوده است را تعیین کرد. در این رای دادگاه؛ ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان “خواهان”و محمدرضا پهلوی شاه سابق به

به گزارش پارسینه، در اقدامی بی سابقه و جالب، قاضی اصل ۴۹ قانون اساسی مازندران؛ در پی درخواست ستاد اجرایی فرمان امام خمینی مازندران وضعیت یک قطعه زمین را که متعلق به محمدرضا پهلوی بوده است را تعیین کرد.

در این رای دادگاه؛ ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان “خواهان”و محمدرضا پهلوی شاه سابق به عنوان “خوانده” منظور شده اند.

hokm-shekayat-mazandaran01

ماجرا از این قرار بوده است که بر حسب گزارش اداره ثبت اسناد و املاک مازندران ۱۱ سهم مشاع از سیزده سهم شش دانگ یک قطعه زمین در چمستان هنوز در مالکیت محمدرضا پهلوی قرار داشته و ستاد اجرایی فرمان امام برای تعیین تکلیف نهایی این قطعه زمین به دادگاه مراجعه کرده و دادگاه نیز برای رعایت اصلی بی طرفی ضمن تایید مصادره این قطعه زمین از سوی ستاد اجرایی، این آگهی را در نشریات درج می کند.

اصل ۴۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

دولت موظف است ثروتهای ناشی از ربا ، غصب ، رشوه ، اختلاس ، سرقت ، قمار ، سو استفاده از موقوفات ، سو استفاده از مقاطعه کاریها و معاملات دولتی ، فروش زمینهای موات و مباحات اصلی ، دائر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیر مشروع را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او به بیت المال بدهد. این حکم باید با رسیدگی و تحقیق و ثبوت شرعی به وسیله دولت اجرا شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.