کد خبر : 10473
دیدگاه‌ها برای اتمام طراحی مسیر پیاده خیابان کاشفی سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 25 مهر 1394 - 18:50
-

اتمام طراحی مسیر پیاده خیابان کاشفی سبزوار

سبزواریان: مسئول معماری شهرداری سبزوار از طراحی مسیر پیاده خیابان کاشفی این شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی مطالعات پایه و نقشه های اجرایی این پروژه توسط مشاور تهیه و به تصویب کارگروه معماری و شهرسازی رسیده است. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمد ایمان پناه افزود: این پروژه پس از

سبزواریان: مسئول معماری شهرداری سبزوار از طراحی مسیر پیاده خیابان کاشفی این شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی مطالعات پایه و نقشه های اجرایی این پروژه توسط مشاور تهیه و به تصویب کارگروه معماری و شهرسازی رسیده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمد ایمان پناه افزود: این پروژه پس از گذراندن مراحل قانونی برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار ذی صلاح آماده اجرای عملیات عمرانی می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از چالش های بزرگ جوامع شهری امروز تاکید بی اندازه بر نیازهای حرکتی اتومبیل ها و غفلت از حفظ و ساماندهی فضاهای پیاده و حرکت آنهاست که موجب کاهش کیفیت محیط های شهری و افول ارزش های اجتماعی ـ فرهنگی و بصری آنها شده است.

او با اظهار اینکه پیاده روی به عنوان طبیعی ترین و ضروری ترین شکل جابجایی انسان اهمیتی ویژه در درک هویت فضایی و احساس تعلق دارد چراکه چهره شهر بیشتر از طریق گام زدن در فضای شهری احساس می شود، خاطر نشان کرد: از این رو مدیریت شهری با رویکرد احداث گذرهای ویژه عابرین پیاده می تواند به عنوان راه حلی جهت تشویق پیاده روی، کاهش مصرف سوخت، حذف آلاینده ها، بالابردن ایمنی، رفاه اجتماعی و افزایش رونق اقتصادی اقدام نماید.

مسئول معماری شهرداری سبزوار اظهار داشت: تردد خودرویی در هسته مرکزی شهر سبزوار که از سنوات قبل به دلیل ترافیک سنگین به صورت یکطرفه انجام می شده، امروز همچنان دچار مشکل می باشد و پاسخگوی حضور خودروهای شهری نیست از این رو پس تایید شورای ترافیک استان، تردد در این محورها به زودی به صورت زوج و فرد انجام خواهد شد که خود التیامی است موقت به معضل حمل و نقل شهری، معضلی که جامعه امروز جهانی راه حل آن را در گسترش پیاده مداری می داند .

وی اضافه کرد: همسو با جنبش جهانی پیاده گستری در مراکز شهرها، شهرداری سبزوار اقدام به طرح ریزی و آرام سازی ترافیک در هسته مرکزی شهر نموده و در قدم نخست تبدیل محور شریعتمداری به پیاده راه برنامه ریزی گردید و در مرحله دوم مسیر پیاده خیابان کاشفی به منظور ارتقای حضور عابرین پیاده طراحی و آماده اجرا گردیده است .

ایمان پناه ابراز امیدواری کرد: با بهبود کیفیت محیط شهری و استقبال شهروندان در مرحله بعد خیابان بیهق به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز تجاری ـ تاریخی و نیز محور اسدآبادی و اسرار که در این محدوده واقع شده اند در برنامه عمل قرار گرفته و از این طریق گام مهمی در توسعه صنعت گردشگری و اقتصاد شهری برداشته شود .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.