کد خبر : 23831
دیدگاه‌ها برای اجرای رزمایش ممانعت ورود شیر خام آلوده به چرخه توزیع در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آبان 1398 - 17:00
-

اجرای رزمایش ممانعت ورود شیر خام آلوده به چرخه توزیع در سبزوار

خبرگزاری صدا و سیما به مناسبت هفته‌ی پدافند غیرعامل رزمایش ممانعت ورود شیر خام آلوده به چرخه‌ی توزیع و مصرف در شهرستان سبزوار برگزار شد. رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سبزوار گفت: در این مانور مراحل آزمایش شیر خام ورودی به مراکز خرید، گزارش آلودگی، تشکیل پرونده و نابودسازی شیر غیرقابل‌مصرف به‌صورت عملی به نمایش درآمد

خبرگزاری صدا و سیما

به مناسبت هفته‌ی پدافند غیرعامل رزمایش ممانعت ورود شیر خام آلوده به چرخه‌ی توزیع و مصرف در شهرستان سبزوار برگزار شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سبزوار گفت: در این مانور مراحل آزمایش شیر خام ورودی به مراکز خرید، گزارش آلودگی، تشکیل پرونده و نابودسازی شیر غیرقابل‌مصرف به‌صورت عملی به نمایش درآمد و پروسه اقدامات انجام شده تشریح شد. 

دکتر ولی اله جغتایی افزود: همه عملیات فنی دامپزشکی ماهیت پدافندی دارند چراکه دامپزشکی در بحث پیشگیری و در خط مقدم مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام و تأمین امنیت غذایی از مزرعه تا سفره در حال انجام‌وظیفه است.

وی ادامه داد: شیر خام یکی از فرآورده‌های خام دامی است و دامپزشکی در تأمین سلامت آن نقش مستقیم دارد و همه مراکز جمع‌آوری شیر خام شهرستان تحت نظارت مسئولان فنی بهداشتی و نظارت عالیه دامپزشکی فعالیت می‌کنند و این مانور  پدافندی به‌منظور هماهنگی بیشتر و نحوه برخورد و عکس‌العمل سریع در مواجه با شیر خام آلوده برگزار شد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار نیز گفت: در راستای بهینه‌سازی بهداشت و سلامت مردم ۲۳ تن شیر خام آلوده در ۸ ماهه گذشته توسط پرسنل زحمتکش دامپزشکی شناسایی، آزمایش و معدوم شده است برغمدی افزود: به‌واسطه افزایش نظارت، آموزش دامداران و همکاری مراکز خرید بار میکروبی شیر در دو سال گذشته تا میزان ده برابر کاهش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.