کد خبر : 23070
دیدگاه‌ها برای اجرای طرح‌های عمرانی در بقعه ابو رفاعه سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 مهر 1398 - 13:54
-

اجرای طرح‌های عمرانی در بقعه ابو رفاعه سبزوار

واحد مرکزی خبر چندین طرح عمرانی و رفاهی در بقعه متبرکه ابو رفاعه سبزوار از اصحاب پیامبر اکرم (ص) با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان اجرا شده است. مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار امروز گفت: این طرح‌ها شامل: خرید و نصب ضریح جدید، محوطه‌سازی، بهسازی و آسفالت ورودی بقعه و توسعه

واحد مرکزی خبر

چندین طرح عمرانی و رفاهی در بقعه متبرکه ابو رفاعه سبزوار از اصحاب پیامبر اکرم (ص) با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان اجرا شده است.

مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار امروز گفت: این طرح‌ها شامل: خرید و نصب ضریح جدید، محوطه‌سازی، بهسازی و آسفالت ورودی بقعه و توسعه فضاهای آن است.

صادقی افزود: این طرح‌ها با کمک خیران و دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه شورای اسلامی، شهرداری و فرمانداری اجرا شده است.

وی گفت: در نظر داریم این بقعه را به مکان زیارتی شاخص در شهرستان تبدیل کنیم که در این مسیر کمک خیّران و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبیم.

انصاری از اعضای هیئت امناء این بقعه متبرکه نیز افزود: ساخت زائرسرا از مهم‌ترین نیازهای این بقعه است تا بتوانیم مسافر و زائر بارگاه رضوی که از این مسیر عبور می‌کنند را اسکان دهیم.

ابو فارعه از اصحاب پیامبر صل الله علیه و آله و سلم معروف به پیرحاجات است که مدفنش در نزدیکی محله کلاته سیفر در مسیر تردد سبزوار به شاهرود  واقع شده است.

وی از اهالی بصره و از عباد و زهاد زمان خود بوده است که پیامبر اکرم (ص) خود به ابورفاعه سوره بقره را تعلیم داد.

ابو رفاعه به سبب افتخار حضور در پیکار بدر، همچون دیگر اصحاب پیامبر (ص) به لقب «بدری» مشهور شده است.

او در بسیاری از شب‌ها به دور از چشم دیگران مشغول عبادت بود و همیشه از خداوند شهادت را خواسته بود؛ که سرانجام به دست دشمنان اهل‌بیت عصمت و طهارت سر از بدنش جدا شد.

نذر نان و ماست برای ابو رفاعه در این بقعه متبرکه برای گشایش بخت دختران و ازدواج جوان‌ها باهم از قدیم‌الایام زبانزد خاص و عام بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.