کد خبر : 21306
دیدگاه‌ها برای اجرای طرح دانش‌آموزی، مکمل یاری در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 5 مرداد 1398 - 17:00
-

اجرای طرح دانش‌آموزی، مکمل یاری در سبزوار

باشگاه خبرنگاران جوان برنامه مکمل یاری با توزیع مکمل ویتامین D در تمامی مدارس سبزوار و شهرستان‌های تحت پوشش، در یک سال قبل انجام شده است. فاطمه نوده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: مکمل ویتامین D در بین ۳۳ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز مقطع متوسطه در تمامی مدارس سبزوار و شهرستان‌های تحت پوشش در یک

باشگاه خبرنگاران جوان

برنامه مکمل یاری با توزیع مکمل ویتامین D در تمامی مدارس سبزوار و شهرستان‌های تحت پوشش، در یک سال قبل انجام شده است.

فاطمه نوده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: مکمل ویتامین D در بین ۳۳ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز مقطع متوسطه در تمامی مدارس سبزوار و شهرستان‌های تحت پوشش در یک سال قبل توزیع شد و در این برنامه هر دانش‌آموز در طول دوران تحصیل هرماه یک مکمل ویتامین D دریافت می‌کند.

او با بیان اینکه در سنین بلوغ دختران، نیاز به ریزمغذی آهن افزایش می‌یابد، ادامه داد: به‌منظور پیشگیری از کم‌خونی و رفع نیاز، برنامه آهن یاری جهت کلیه دختران مقطع متوسطه اجرا و برای هر دانش‌آموز ۱۶ قرص آهن در مدارس توزیع و دانش آموزان هفته‌ای یک قرص آهن در مدرسه مصرف می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه شیوع کم‌خونی و فقر آهن در سال‌های اخیر در نوجوانان کاهش چشمگیری داشته است، گفت: بر اساس آمارها درصد شیوع کم‌خونی فقر آهن در نوجوانان از ۱۲ به ۸ درصد کاهش یافته است که از جمله عوامل مؤثر در آن مکمل یاری با آهن به همراه اصلاح الگوی تغذیه و غنی‌سازی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.