کد خبر : 12088
دیدگاه‌ها برای احیای بافت های فرسوده و تاریخی سبزوار نیازمند مشارکت بخش خصوصی بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 بهمن 1394 - 20:23
-

احیای بافت های فرسوده و تاریخی سبزوار نیازمند مشارکت بخش خصوصی

سبزواریان: مدیر بافت های فرسوده و تاریخی شهرداری سبزوار گفت: احیا و توانمند کردن بافت های فرسوده و تاریخی سبزوار نیازمند مشارکت بخش خصوصی است. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمدرضا جاجرمی با بیان این مطلب افزود: احیا و توانمند کردن بافت فرسوده و تاریخی هر شهری بدون مشارکت مردم و بخش خصوصی میسر

سبزواریان: مدیر بافت های فرسوده و تاریخی شهرداری سبزوار گفت: احیا و توانمند کردن بافت های فرسوده و تاریخی سبزوار نیازمند مشارکت بخش خصوصی است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمدرضا جاجرمی با بیان این مطلب افزود: احیا و توانمند کردن بافت فرسوده و تاریخی هر شهری بدون مشارکت مردم و بخش خصوصی میسر نخواهد بود چرا که شهرداری ها به تنهایی قادر به سامان بخشیدن این حوزه نیستند.

وی از طرح ارگ امیریه سبزوار به عنوان نمونه موفقی از مشارکت مردم و بخش خصوصی با شهرداری یاد کرد و اظهار داشت: طرح امیریه به عنوان نخستین طرح الگویی اجرای بافت فرسوده در شهر سبزوار با مساحتی بالغ بر ۳٫۴ دهم هکتار در بخش مرکزی شهر سبزوار در حال اجراست.

جاجرمی یادآور شد: در فاز نخست این طرح مالکین توافق صد در صدی داشتند و طرح در حال اجراست، در فاز دوم نیز میزان مشارکت تاکنون خوب ارزیابی شده است.

مدیر بافت های فرسوده و تاریخی شهرداری سبزوار در ادامه بر لزوم مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های موجود در بافت‌های تاریخی و فرسوده تاکید کرد و گفت: ما در احیا و بهسازی طرح ها به دنبال رونق بخشیدن به این بافت‌ها هستیم.

وی همچنین از اجرای طرح ساماندهی امامزاده شعیب (ع) سبزوار با مشارکت بخش خصوصی یا انتشار اوراق مشارکت خبر داد و گفت: ساماندهی این طرح نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و اقتصاد شهر سبزوار خواهد داشت.

او با تاکید بر اینکه شهرداری به احیای بافت های فرسوده، ناکارآمد شهری و تاریخی نگاه ویژه ای دارد، گفت: بافت تاریخی سبزوار از ظرفیت های خوبی برای توسعه گردشگری برخوردار است لذا می طلبد که برای احیا و بهسازی آن بخش خصوصی با ما مشارکت داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.