کد خبر : 863
دیدگاه‌ها برای ارتقای سطح کیفی مدیریت مدارس و ساماندهی نیروی انسانی بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 14 تیر 1393 - 17:15
-

ارتقای سطح کیفی مدیریت مدارس و ساماندهی نیروی انسانی

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان سبزوار در جلسه ی هم اندیشی مدیران متوسطه ی اول گفت: ارتقای سطح کیفی مدیریت مدارس و ساماندهی نیروی انسانی از جمله ی سیاست های کلی مقام عالی وزارت است که باید به آن ها توجه جدی نمود. به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش

bineshمعاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان سبزوار در جلسه ی هم اندیشی مدیران متوسطه ی اول گفت: ارتقای سطح کیفی مدیریت مدارس و ساماندهی نیروی انسانی از جمله ی سیاست های کلی مقام عالی وزارت است که باید به آن ها توجه جدی نمود.
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار؛ دکتر مرتضی بینش افزود: مدرسه ای موفق است که مدیر موفقی داشته باشد.
وی ادامه داد: مدیران مدارس باید در سه بخش ادراکی، انسانی و فنی مجهز شوند.
وی با توجه به نقش مفید تعلق سازمانی گفت: مدیر با روابط انسانی خوب، مشارکتی و با استفاده از گفتمان مبتنی بر خرد جمعی می تواند در افراد زیرمجموعه ی خود، تعلق سازمانی ایجاد کند.
مرتضی بینش گفت: ارزیابی مدیران مدارس بر اساس نظرات کارشناسان اداری، معلمان، والدین و دانش آموزان صورت می پذیرد.
وی تصریح کرد: بخشی از ارزیابی مدیران به شیوه ی الکترونیک انجام خواهد شد و جا به جایی و ارتقای مدیران بر اساس این ارزیابی ها خواهد بود.
وی با تأکید بر این نکته که اخذ شهریه تحت هر عنوانی در زمان ثبت نام ممنوع است گفت: اگر والدین خودشان با رغبت می خواهند به مدرسه کمک کنند حتماً مبلغ این وجه به حساب مدرسه واریز شود.
وی افزود: مدیر با ایجاد امنیت، احساس آرامش و تعلقی که در مدرسه ایجاد می کند می تواند موجبات رشد و بروز خلاقیت فراگیران و معلمان را فراهم کند.
معاونت متوسطه ی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: ساماندهی نیروی انسانی احتیاج به جراحی دارد.
سید رضا خاتم پور افزود: مدیران مدارس باید خود را با مأموریت ها و شیوه های نوین سند چشم انداز و توسعه ی آموزش و پرورش مجهز کنند.
وی گفت: عملیاتی کردن بودجه از مباحث جدی است که یکی از مراحل آن پرداخت حقوق معلمان با تأیید مدیران مدارس می باشد.
وی ادامه داد: مدیران تمام توان خود را صرف توسعه ی مشارکت ها کنند که این امر می تواند از طریق تعامل بیش تر با معلمان، دانش آموزان و اولیا صورت پذیرد.
کارشناس مسؤول متوسطه ی اول نیز گفت: نیروهای ناکارآمد در مقطع متوسطه ی اول شناسایی شده اند.
محمد فاضلی افزود: ایجاد هر تغییری؛ بدون زحمت نیست ولی پویایی یک سازمان منوط به تغییراتی است که منجر به بهبود عملکرد شود.
کارشناس مسؤول ارزیابی و رسیدگی به شکایات نیز گفت: کمترین گزارش میزان نارضایتی مربوط به مدیران مقطع متوسطه ی اول می باشد و از این بابت از کلیه ی مدیران این مقطع تشکر می کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.