کد خبر : 26648
دیدگاه‌ها برای ارتقای کیفی نما در ساخت و ساز شهری سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 20 اردیبهشت 1399 - 15:15
-

ارتقای کیفی نما در ساخت و ساز شهری سبزوار

ایمنا معاون شهرسازی و معماری شهردار سبزوار از تحقق‌پذیری ۶۰ درصدی ارتقای کیفی نما در ساخت‌وساز شهری سبزوار خبر داد. مرتضی احمدی اظهار کرد: یکی از شاخص‌های زیباسازی در کالبد و جداره شهری لزوم رعایت هماهنگی خطوط نما شامل خط تراز، طبقات، خط پنجره و خط آسمان است. وی اضافه کرد: لذا به‌منظور بازیابی هویت

ایمنا

معاون شهرسازی و معماری شهردار سبزوار از تحقق‌پذیری ۶۰ درصدی ارتقای کیفی نما در ساخت‌وساز شهری سبزوار خبر داد.

مرتضی احمدی اظهار کرد: یکی از شاخص‌های زیباسازی در کالبد و جداره شهری لزوم رعایت هماهنگی خطوط نما شامل خط تراز، طبقات، خط پنجره و خط آسمان است.

وی اضافه کرد: لذا به‌منظور بازیابی هویت شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی مصوب شورای عالی شهرسازی معماری ایران تمامی نماهای ساختمان‌ها در زمان احداث بنای مالکین نیازمند اخذ مصوبه کمیته نمای سازی سیمای شهری است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار سبزوار اضافه کرد: در سال گذشته نقشه‌های ۱۰۵ ساختمان ارزیابی شده که در صورت مغایرت با اصول شهرسازی و معماری و مقررات ملی ساختمان و به‌منظور جلوگیری از گسترش نماهای غیراستاندارد مالکین نسبت به رفع نقص نقشه‌ها از طریق طراحان معماری اقدام شده است.

احمدی تصریح کرد: در شهرداری مناطق صدور پایان کار مشروط به اجرای نماسازی مصوب است که در سال ۹۸ حدود ۶۰ درصد از ساختمان‌ها در ساخت‌وسازهای شهری مصوب نمای آن اجرا شده که تحقق‌پذیری قابل قبولی در این خصوص حاصل شده است.

وی گفت: اعضای کمیته شامل اساتید دانشگاه‌ها، اعضای نظام مهندسی، نمایندگان شهرسازی و میراث فرهنگی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.