کد خبر : 11040
دیدگاه‌ها برای از وزیر کشور نمی‌ترسم! بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 30 آبان 1394 - 16:55
-

از وزیر کشور نمی‌ترسم!

بهارنیوز: نقوی حسینی (نماینده گروه پایداری) گفته است کسی که برای فتنه‌گر مجوز صادر می‌کند فتنه‌گر است! ماجرای همایش اصلاح‌طلبان در ورامین که در آن برخی از مردم با ایجاد تجمع غیرقانونی به آن آسیب رساندن ابعاد بزرگتری به خود گرفته است. بعد از ایجاد اخلال در برگزاری این همایش که دارای مجوز قانونی بود

بهارنیوز: نقوی حسینی (نماینده گروه پایداری) گفته است کسی که برای فتنه‌گر مجوز صادر می‌کند فتنه‌گر است!

ماجرای همایش اصلاح‌طلبان در ورامین که در آن برخی از مردم با ایجاد تجمع غیرقانونی به آن آسیب رساندن ابعاد بزرگتری به خود گرفته است. بعد از ایجاد اخلال در برگزاری این همایش که دارای مجوز قانونی بود موسوی لاری در گفت‌وگو با شرق جزئیات آن را شرح داد و البته گفت که برخورد با این افراد برعهده کسانی است که وظیفه تامین امنیت تجمعات قانونی را دارند.

بخش مهم این اتفاق به حضور نقوی حسینی از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری در مجلس باز می‌گردد. او در اولین اظهارنظرها در زمان ایجاد تجمع اعتراضی مقابل همایش اصلاح‌طلبان ورامین، سخنرانی کرده و از تجمع کنندگان غیرقانونی حمایت کرده بود. به دنبال این موضوع وزیرکشور نیز در نامه‌ای به استاندار تهران دستور داد که در صورت «صحت این ماجرا» عوامل آن را «به مراجع قضایی» معرفی کند. نقوی حسینی اما در پاسخ می‌گفت که «وزیر را به مجلس می‌کشاند» او امروز مصاحبه‌ای به بازتاب‌های منتشر شده در رسانه‌ها درباره این اتفاق پرداخته است.

نقوی حسینی گفته که از وزیر کشور نمی ترسم. و ادامه می‌دهد: من هرگز این حرف را نزدم که نباید این مراسم برگزار شود. کی گفته؟ غلط کرده هر کسی این حرف را زده. من گفتم که اولا اعتراض مردمی به حضور فتنه‌گران بود.آنچه مورد اعتراض ما است حضور فتنه‌گران، محکومان فتنه و بازداشت‌شدگان آن است.

این نماینده مجلس در گفت‌وگو با اعتماد می‌گوید: من نگفتم آقای موسوی لاری جزو این افراد بوده. من کسان دیگری را می‌گویم. بروید آنالیز کنید و ببینید چه کسانی بازداشت بودند، چه کسانی فعال بودند در سال ٨٨ و کدام یک محکومیت دارند. اولا حرکت مردمی بوده و هیچ کس، یعنی نه سازمانی، نه نهادی، نه شخصی و نه جایگاهی پشت این قضیه بوده که سازماندهی کند. اگر قرار بود سازماندهی کنیم آنجا ده هزار نفر جمع می‌شدند. یک تعدادی از خانواده شهدا و فرزندان شاهد بودند و علما و روحانیون همین طور خودجوش آمدند.

نقوی حسینی اساسا معتقد است که این همایش مجوز نداشته است: «همایش قانونی نبوده. می‌گویند همایش مجوز قانونی داشته. وزارت کشور بگوید که اولا به چه کسی مجوز داده است. این را من از وزیر کشور سوال می‌کنم و باید بیاید و در مجلس جواب دهد. ما چنین چیزی که مجوز داشته باشد، نداریم. هر دسته‌ای بیایند و بگویند وزارت کشور به ما مجوز داده که خودش خلاف است.»

او در باره اعتراض برخی دلواپسان مقابل مجلس گفته: «جریان اعتراض به برجام مقابل مجلس، خب مجوز نداشت باید برخورد می‌کردند. مگر ما گفتیم برخورد نکنند؟ مگه ما مخالف برخورد با آنها بودیم؟ اینها مسائل قانونی است که بعدا من خودم می‌دانم و وزیر کشور. باید توضیح دهند که ببینیم به چه کسی مجوز داده‌اند. اینها چه کسی هستند؟ بالاخره نمی‌شود هر کسی مجوز خواست، آقایان بگویند بفرمایید. اگر کسی برای حضور فتنه‌گران مجوز صادر کند فتنه‌گر است، حتی اگر وزیر کشور باشد.»

این نماینده مجلس معتقد است کسی که به فتنه مجوز بدهد فتنه گر است: «من نماینده مردم هستم. فتنه را خط قرمز نظام می‌دانم. از وزیر کشور و این و آن هم نمی‌ترسم و جایی که بتوانم هم با هر نوع فتنه و فتنه‌گری مقابله می‌کنم. ایشان دستور برخورد قضایی داده. من هم از همین جا قول برخورد با وزیر کشور در مجلس را می‌دهم و هفته آینده در قدم اول سوال از وزیر کشور را مطرح می‌کنم. از نظر ما هر کس مجوز به حضور فتنه‌گران بدهد، خودش هم فتنه‌گر و شریک آنهاست. الان هم آماده هستم جریان برخورد با وزیر کشور را حتی تا استیضاح هم ادامه دهم. تنها تنشی که به وجود آمد این بود که یکی از محافظان آقای موسوی لاری در مراسم گاز اشک‌آور زد و عده‌ای از مردم را آزار داد. این آقای محافظ نگران شد، و گاز اشک‌آور زد. آقای موسوی لاری چون سابقه افتادن عمامه را دارند، فوری عمامه‌اش را برداشتند که نیفتد.»

گزارش تخلف نقوی حسینی تحویل مقام‌های قضایی می‌شود.

در همین حال مسعود مرسل‌پور فرماندار قرچک ضمن اشاره به اینکه این اولین همایشی بود که با عنوان اصلاح‌طلبان ورامین، پس از انتخابات ریاست جمهوری در ورامین برگزار شده است، گفت: «اتفاق بزرگی نبود. به نظر من اینکه از این همه جمعیت ورامین و پیشوا تنها ۵۰ نفر تجمع کنند، نشان می‌دهد که این اتفاق چندان بزرگی هم نیست. ضمن اینکه عکس‌هایی که منتشر شد گویای تمام اتفاق نبودند. آقای موسوی لاری عمامه‌اش بخاطر فشار جمعیت در راهرو افتاد نه اینکه به وی تعرضی شود.»

فرماندار قرچک با گلایه از سیدحسین نقوی حسینی، نماینده ورامین یادآوری کرد: «ما از کسی که خود را نماینده می‌داند، توقع چنین رفتارهایی نداریم. یک نماینده مجلس چه گونه می‌تواند در حالی که خودش در دستگاه مقننه است و قانون وضع می‌کند، کار غیر قانونی کند؟» مرسل‌پور ادامه داد: «آقای نقوی حسینی تمام توان خود را نشان داد. توانش فقط جمع کردن ۵۰ نفر بود و این حرکت اتفاقا برای خودش هم بد شد.

این مقام دستگاه اجرایی دولت در پاسخ به این سوال که آقای نقوی هم جزو تجمع‌کنندگان بودند، تکلیف او چیست؟ یادآور شد: «او هم هیچ تفاوتی با دیگر افرادی که تجمع غیر قانونی کرده‌اند، ندارد. بنابراین آقای نقوی هم تحویل دستگاه قضایی می‌شود و ما این مسئله را گزارش می‌کنیم. چراکه ما دنبال این هستیم که متخلفان را شناسایی و با آنها برخورد کنیم. متاسفانه آقای نقوی نشان داد که با آن هم سر و صدایی که کرد تنها توانست ۵۰ نفر را جمع کند و با این کار میزان توان خود را اثبات کرد.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.