کد خبر : 25177
دیدگاه‌ها برای استادان تاریخ مغولستان به دیدار آثار تاریخی جوین و جغتای رفتند بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 بهمن 1398 - 11:02
-

استادان تاریخ مغولستان به دیدار آثار تاریخی جوین و جغتای رفتند

ایرنا  گروهی از استادان تاریخ دانشگاه‌های مغولستان در قالب گردشگران خارجی طی سفری یک روزه از محوطه‌ها و بناهای باستانی شهرستان‌های جوین و جغتای در غرب خراسان رضوی بازدید کردند. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جوین در این خصوص گفت: این گروه ۹ نفره استادان تاریخ هستند که درباره استیلای مغول، پیامدهایش و تأثیرپذیری از اقوام

ایرنا

 گروهی از استادان تاریخ دانشگاه‌های مغولستان در قالب گردشگران خارجی طی سفری یک روزه از محوطه‌ها و بناهای باستانی شهرستان‌های جوین و جغتای در غرب خراسان رضوی بازدید کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جوین در این خصوص گفت: این گروه ۹ نفره استادان تاریخ هستند که درباره استیلای مغول، پیامدهایش و تأثیرپذیری از اقوام مختلف در حال پژوهش میدانی هستند و به همین منظور به غرب خراسان رضوی سفر کرده‌اند. 

محسن سلاطینی افزود: گردشگران خارجی در این سفر از محوطه تاریخی بحرآباد، بنای آرامگاه شیخ سعدالدین محمد حمویه جوینی، شهر تاریخی آق جوین و در ادامه از برخی آثار تاریخی شهرستان جغتای دیدن کردند.

وی گفت: شهرستان جوین با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شاخص شامل شهر تاریخی آق قلعه، بقعه تاریخی امامزاده هفت معصوم کروژده، آرامگاه سعدالدین حمویه جوینی و آرامگاه خواجه نجم‌الدین کبری، آبشار بید، سد یام و مجموعه گردشگری روستای بیدخور است که ظرفیت مناسبی برای بازدید گردشگران دارد.

جوین دارای ۶۹ اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون ۱۲ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.