کد خبر : 29156
دیدگاه‌ها برای استاندار خراسان رضوی: رفع مشکلات حاشیه شهر سبزوار ضروری است بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 - 11:44
-

استاندار خراسان رضوی: رفع مشکلات حاشیه شهر سبزوار ضروری است

استاندار خراسان رضوی گفت: رفع مشکلات حاشیه شهر سبزوار با رویکرد توانمندسازی و بهبود کیفیت زندگی ساکنان این مناطق ضروری است. محمدصادق معتمدیان در حاشیه بازدید از محلات حاشیه شهر سبزوار افزود: طرحهای بازآفرینی با هدف ساماندهی مناطق حاشیه شهر سبزوار با هم‌افزایی و مشارکت دستگاههای خدمات‌رسان اجرا شود. وی تصریح کرد: در رفع مشکلات

استاندار خراسان رضوی گفت: رفع مشکلات حاشیه شهر سبزوار با رویکرد توانمندسازی و بهبود کیفیت زندگی ساکنان این مناطق ضروری است.

محمدصادق معتمدیان در حاشیه بازدید از محلات حاشیه شهر سبزوار افزود: طرحهای بازآفرینی با هدف ساماندهی مناطق حاشیه شهر سبزوار با هم‌افزایی و مشارکت دستگاههای خدمات‌رسان اجرا شود.

وی تصریح کرد: در رفع مشکلات حاشیه‌نشینی مناطق شهری، تکلیف دستگاهها مشخص شده است که در راستای کاهش مشکلات این محلات باید اقدامات لازم و بایسته انجام شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: موضوع اشتغال یکی از مطالبات جوانان در مناطق روستایی و شهری است که ارائه تسهیلات مناسب به مشاغل زودبازده یکی از راهکارهای لازم در این زمینه است.

سیدمجتبی علوی‌مقدم، فرماندار سبزوار نیز با بیان اینکه اولویت نخست در محلات حاشیه این شهر توانمندسازی ساکنان است، گفت: برای هر دستگاه اجرایی وظیفه‌ای برای اجرای طرح‌های بازآفرینی، بهسازی بافت و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی محلات هدف تعریف شده است.

سبزوار، پس از مشهد، رتبه دوم حاشیه نشینی را در خراسان رضوی دارد.

این شهر از جمله شهرهایی است که با سکونتگاه غیررسمی مواجه است و نزدیک به ۷۰ هزار نفر از جمعیت این شهر در سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می کنند.

۸۰۰ هکتار از گستره سه هزار و ۷۵۴ هکتاری شهر سبزوار سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه است.

استاندار خراسان رضوی در ادامه سفر خود به شهرستان‌های این استان شامگاه جمعه وارد سبزوار شد که دیدار با خانواده معظم شهدا، ملاقاتهای مردمی، بازدید از محلات حاشیه شهر و نشست جمع‌بندی مصوبات سفر از برنامه های امروز معتمدیان در این شهرستان است.

معتمدیان در سفر به سبزوار با مردم بخش روداب و روستاهای “کلاته حاج برات” و “سلیمانیه” دیدار و با مردم و مسوولان شهرستان نیز گفتگو کرد.

سفرهای ماه‌های اخیر استاندار خراسان رضوی به مناطق مختلف استان برای بررسی میدانی، آگاهی از درخواستها و نظرات ساکنان شهرها و روستاها، بازدید از طرحهای عمرانی در حال اجرا، دیدار با خانواده‌های شهدا و همچنین افتتاح طرحهای مختلف بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.