کد خبر : 29153
دیدگاه‌ها برای استاندار خراسان رضوی: سبزوار هاب لجستیک منطقه‌ای می‌شود بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 - 16:42
-

استاندار خراسان رضوی: سبزوار هاب لجستیک منطقه‌ای می‌شود

استاندار خراسان رضوی گفت: تبدیل سبزوار به هاب لجستیک منطقه‌ای در دست پیگیری است که با تحقق این موضوع، تحول چشمگیری در صادرات هوایی کالا در شرق کشور ایجاد می‌‎شود. محمدصادق معتمدیان در جمع مدیران شهرستان سبزوار اظهار داشت: پیگیری طرح تبدیل سبزوار به هاب لجستیک منطقه‌ای از ماهها پیش آغاز و سرمایه‌گذاری نیز بدین منظور معرفی

استاندار خراسان رضوی گفت: تبدیل سبزوار به هاب لجستیک منطقه‌ای در دست پیگیری است که با تحقق این موضوع، تحول چشمگیری در صادرات هوایی کالا در شرق کشور ایجاد می‌‎شود.

محمدصادق معتمدیان در جمع مدیران شهرستان سبزوار اظهار داشت: پیگیری طرح تبدیل سبزوار به هاب لجستیک منطقه‌ای از ماهها پیش آغاز و سرمایه‌گذاری نیز بدین منظور معرفی شده است.

وی تصریح کرد: مطالعات اولیه و برخی زیرساخت های لازم برای تبدیل شهرستان سبزوار به هاب لجستیک منطقه صورت گرفته و سرمایه گذار نیز مجوزهای لازم را در این خصوص دریافت کرده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: شرایط استان خراسان رضوی  به گونه ای است که دسترسی به ۱۱ کشور منطقه ای دارد، لذا از طریق هاب هوایی بخش عمده صادرات کالا و تجارت مناطق شرق کشور از طریق این استان و شهرستان سبزوار انجام می شود.

معتمدیان افزود: با استقرار هواپیماهای حمل کالا در فرودگاه سبزوار، تحول چشمگیری در سطح منطقه و کشور در بخش توسعه صادرات و ترانزیت کالا ایجاد خواهد شد.

 وی همچنین با اشاره تصویب منطقه ویژه اقتصادی سبزوار گفت: موانعی در مسیر راه اندازی این منطقه وجود داشت که با پیگیری برای رفع آن، بستر توسعه تولید و تجارت این شهرستان هموار شده و رونق منطقه شتاب می گیرد.

معتمدیان در ادامه افزود: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی، با استفاده از ظرفیت های قانونی همچون ماده ۵۶ و اعطای تسهیلات و استقراض دولت از بانک ها زمینه تکمیل پروژه‌های عمرانی مختلف فراهم می شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: هم اینک سه هزار و ۷۰۰ طرح نیمه تمام در استان وجود دارد که برای اتمام آنها ۴۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی همچنین با اشاره به موضوع خشکسالی و کم آبی در خراسان رضوی گفت: هزار هکتار شهرک گلخانه‌ای در قالب تفاهم نامه با مدیرعامل شهرک‌های کشاورزی ایران، در این استان در مرحله ایجاد است که ضمن مدیریت منابع آب بخش کشاورزی، زمینه رشد تولید نیز فراهم می شود.

استاندار خراسان رضوی در ادامه سفر خود به شهرستان‌های این استان شامگاه جمعه وارد سبزوار شد که دیدار با خانواده معظم شهدا، ملاقاتهای مردمی، بازدید از محلات حاشیه شهر و نشست جمع‌بندی مصوبات سفر از برنامه های امروز معتمدیان در این شهرستان است.

معتمدیان در سفر به سبزوار با مردم بخش روداب و روستاهای “کلاته حاج برات” و “سلیمانیه” دیدار و با مردم و مسوولان این شهرستان نیز گفتگو کرد.

سفرهای ماه‌های اخیر استاندار خراسان رضوی به مناطق مختلف استان برای بررسی میدانی، آگاهی از درخواستها و نظرات ساکنان شهرها و روستاها، بازدید از طرحهای عمرانی در حال اجرا، دیدار با خانواده‌های شهدا و همچنین افتتاح طرحهای مختلف بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.