کد خبر : 10832
دیدگاه‌ها برای استقبال از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 آبان 1394 - 20:19
-

استقبال از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در سبزوار

سبزواریان: معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که هر شهروند در راستای حفظ محیط زیست و انجام وظایف شهروندی می‌تواند انجام دهد توجه به دو مقوله، تولید کمتر زباله و بازیافت مواد است. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، فرشید دولت آبادی افزود: طرح تفکیک و جداسازی زباله ها از

سبزواریان: معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری سبزوار گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که هر شهروند در راستای حفظ محیط زیست و انجام وظایف شهروندی می‌تواند انجام دهد توجه به دو مقوله، تولید کمتر زباله و بازیافت مواد است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، فرشید دولت آبادی افزود: طرح تفکیک و جداسازی زباله ها از مبدا که از اوایل دهه ۹۰ در سبزوار آغاز شد مورد استقبال شهروندان این شهر قرار گرفته بگونه ای که امسال در این رابطه شاهد کاهش ۶ تنی زباله در این شهر هستیم.

وی افزود: طرح تفکیک زباله از مبدا به عنوان با صرفه ترین و بهداشتی‌ترین روش در جمع‌آوری و جداسازی مواد قابل بازیافت است که کمک زیادی به حفظ محیط زیست می کند.

دولت آبادی تصریح کرد: آموزش و تشویق خانواده‌ها به منظور جداسازی زباله از مبدا، یکی از گام‌های اولیه در مدیریت پسماند شهرداری سبزوار است که با توجه به اهمیت موضوع، اقدامات خوب و موثری را در دستور کار قرار داده است.

معاون مدیریت پسماند شهرداری سبزوار در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه حجم انبوه زباله‌ای که روزانه در شهرها و مناطق مسکونی تولید می‌شود به چند روش دفع می‌شود، در بیشتر مناطق پسماندها در زمین دفن می‌شوند و گاهی نیز به صورت روباز یا در کوره‌های مخصوص سوزانده می‌شوند.

وی بیان کرد: در کشورهای کمتر توسعه یافته، بسیاری از روش‌های دفع پسماند بصورت غیر اصولی و مضر برای محیط زیست و انسان‌ها صورت می‌گیرد، چرا که دفع صحیح پسماند، نیازمند مدیریت علمی و صرف هزینه‌هایی است که معمولا در کشورهای کمتر توسعه یافته وجود ندارد و یا بدان توجهی نمی شود.

او با اظهار اینکه‌ مدیران شهری وهله نخست افراد جامعه را به تولید کمتر زباله تشویق می‌کنند، ادامه داد: برای رسیدن به این هدف شهروندان بایستی از وسایل و کالاهای یک بار مصرف کمتر استفاده کنند.

دولت آبادی با تاکید بر اینکه بازیافت مواد و تفکیک آنها در مبدا، کمک بزرگی به حفظ منابع و ذخایر مواد اولیه و انرژی می‌کند، اضافه کرد: انواع فلزات، پلاستیک، شیشه، کاغذ، کارتن و مقوا و …پس از پایان دوره استفاده، به عنوان پسماند خشک قابلیت بازیافت دارند، شهروندان می‌توانند این نوع پسماند را در مبدا از سایر پسماندهای خانگی جدا کرده و به غرفه‌های بازیافت شهرداری سبزوار تحویل دهند.

وی در پایان از همکاری و مشارکت شهروندان فهیم سبزواری در اجرای این طرح تقدیر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.