کد خبر : 10639
دیدگاه‌ها برای اعطای وام بهسازی به خانه های تاریخی بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 9 آبان 1394 - 19:33
-

اعطای وام بهسازی به خانه های تاریخی

سبزواریان: مدیر بافت تاریخی و فرسوده شهرداری سبزوار از پرداخت وام بهسازی به خانه های سنتی واقع در بافت تاریخی خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، حمیدرضا جاجرمی با بیان اینکه این وام علاوه بر اعطای وام بهسازی و نوسازی بافت فرسوده می باشد، گفت: این وام ۲۰ میلیون تومان، با سود ۴

khane-tarikhiسبزواریان: مدیر بافت تاریخی و فرسوده شهرداری سبزوار از پرداخت وام بهسازی به خانه های سنتی واقع در بافت تاریخی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، حمیدرضا جاجرمی با بیان اینکه این وام علاوه بر اعطای وام بهسازی و نوسازی بافت فرسوده می باشد، گفت: این وام ۲۰ میلیون تومان، با سود ۴ درصد و ۳ ساله تعیین شده است.

وی افزود: خانه هایی مشمول اعطای این وام می شوند که دارای ارزش تاریخی و سنتی با عمری ۷۰ سال، نمای آجری سنتی، بدون تیرآهن و… باشند.

جاجرمی اضافه کرد: هم اکنون پرونده ۱۵ خانه تاریخی مشمول شرایط اعطای وام با تایید کارگروه نوسازی سبزوار به استان جهت تصویب در تهران ارسال شده است.

مدیر بافت تاریخی و فرسوده شهرداری سبزوار در ادامه با بیان اینکه به استناد قرائن باستان شناسی محوطه های کهن شهر سبزوار قدمت بیش از ۷ هزار سال دارد، خاطرنشان کرد: مطالعات و مستند سازی های صورت گرفته ، مرکز شهر به مساحت ۴۳،۵ هکتار محدوده بافت تاریخی شهر را در بر گرفته است.

وی افزود: بافت های تاریخی شهرها و ضرورت پرداختن به آن به عنوان ضرورت استفاده از ظرفیت هایی برای شهر و شهروندان مطرح است.

جاجرمی اظهار داشت: از موثرترین اقدامات جهت حفظ هویت ایرانی و انتقال فرهنگ از ورای تاریخ دیر باز و کهن به آیندگان، حفظ و احیاء میراث فرهنگی و بافت های تاریخی است.

او گفت: حوزه کاری این منطقه از شمال محدود به خیابان اسدآبادی، از جنوب به خیابان طبرسی، از شرق به خیابان کاشفی و از غرب محدود به خیابان عطاملک می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.