کد خبر : 11037
دیدگاه‌ها برای افتتاح پایگاه سیار ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 30 آبان 1394 - 16:35
-

افتتاح پایگاه سیار ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی در سبزوار

سبزواریان: پایگاه سیار ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی در سبزوار با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افتتاح شد. به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی روز شنبه در مراسم افتتاح پایگاه سیار ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی در سبزوار گفت: خراسان رضوی دارای ۶۰ پایگاه سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان

dandanpezeshki01سبزواریان: پایگاه سیار ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی در سبزوار با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی روز شنبه در مراسم افتتاح پایگاه سیار ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی در سبزوار گفت: خراسان رضوی دارای ۶۰ پایگاه سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی است و پیشگیری به عنوان مهم‌ترین اولویت در این اجرای این برنامه است.

وی با بیان اینکه ۶۵۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی در خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند، گفت: در مرحله اول ۵۰ درصد دانش‌آموزان از این طرح بهره‌مند و سپس همه دانش‌آموزان ابتدایی استان تحت پوشش طرح سلامت دهان و دندان قرار خواهند گرفت.

حسینی همچنین گفت: پایگاه مزبور در سبزوار به زودی از حالت سیار بودن خارج و پایگاه ثابت خدمات سلامت دهان و دندان خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: مراقبت اولیه و غربالگری و آموزش در این مراکز درمانی رایگان است و دانش‌آموزان برای ترمیم دندان به مراکز خدمات درمانی شهرستان‌ها معرفی خواهند شد.

یک داندان‌پزشک طرح ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان ابتدایی نیز گفت: بهترین زمان برای کنترل بیماری‌های دهان و دندان در کودکی است و این مرکز مکان خوبی برای گروه سنی مدارس ابتدایی است.

دکتر عباس کیخسروی افزود: در این مرکز خدمات پیشگیری شامل معاینه، آموزش بهداشت، روش استفاده از مسواک و استفاده از مواد قندی و… ارائه می‌شود.

وی گفت: انجام فلوراید تراپی، وارنیش درمانی و فیشور سیلنت از مهم‌ترین اقدامات در این طرح است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.