کد خبر : 9956
دیدگاه‌ها برای افتتاح ۱۲ مدرسه اهدایی مقام معظم رهبری به استان بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 شهریور 1394 - 13:20
-

افتتاح ۱۲ مدرسه اهدایی مقام معظم رهبری به استان

سبزواریان: با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری مراسم افتتاح ۱۴۰ مدرسه اهدایی معظم له توسط بنیاد برکت که از طریق ویدئو کنفرانس برای استان های کشور پخش می شد؛ برگزار شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مدارس مذکور در قالب ۸۴۴ کلاس با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد و ۵۰۰

sabedu-09سبزواریان: با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری مراسم افتتاح ۱۴۰ مدرسه اهدایی معظم له توسط بنیاد برکت که از طریق ویدئو کنفرانس برای استان های کشور پخش می شد؛ برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مدارس مذکور در قالب ۸۴۴ کلاس با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

سهم خراسان رضوی از این مدارس، ۱۲ مدرسه با ۸۲ کلاس در ۹ شهرستان، مشهد، سبزوار، تایباد، تربت جام، گناباد، خواف، درگز، بجستان و جوین با اعتبار چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

مراسم استانی این افتتاحیه با حضور استاندار خراسان رضوی، امام جمعه مشهد، رییس شورای عالی استان و عضو شورای عالی استان ها، مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و اعضای مرتبط در محل سالن ویدئو کنفرانس استانداری برگزار شد.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه ویژه‌ای به محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق کمتر برخوردار دارند.

وی با ابراز تاسف از اینکه هنوز شاهد محرومیت‌های مختلفی در برخی از نقاط کشور هستیم، عنوان کرد: باید همه تلاش کنیم تا محرومیت‌ از شهرها و روستاها رخت بربندد و امیدوارم این توفیق از دست‌اندرکاران چنین کارهایی گرفته نشود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تبریک سالروز ازدواج مبارک حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) یادآور شد:‌ این ازدواج پایه‌های نیکی را بنیان گذاشت و سالروز چنین پیوندی بسیار مبارک است.

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه این کشور حاضر است تمام منافع خود را به جز اینترنت در اختیار شرکایش قرار دهد، اضافه کرد: مسلماً اینترنت برای کشوری مثل‌ آمریکا مثل رودخانه‌‌ای مسموم است که می‌تواند افکار و عقایدش را به جهان تحمیل کند.

محمدی‌گلپایگانی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه تفکر رهبر معظم انقلاب در خصوص فضای مجازی باعث خودکفایی ما در این عرصه شود، گفت: در حال حاضر شاهد چالش‌های اجتماعی مختلفی نظیر اعتیاد به ویژه در فضاهای آموزشی هستیم که باید در این زمینه مسئولان دقت نظر بیشتری داشته باشند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به جشن‌های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی خاطرنشان کرد: امروز دیگر شاهد چنین صحنه‌هایی نیستم و همه برای پیشرفت و آبادانی این کشور احساس مسئولیت می‌کنند.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور در این مراسم اظهار داشت: برای اجرای چنین پروژه‌هایی باید قدردان کسانی باشیم که در این زمینه تلاش‌های فراوانی کرده‌اند.

وی با اشاره به اقدام خداپسندانه‌ای که توسط رهبر معظم انقلاب همیشه در آستانه سال تحصیلی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: فرمان تاریخی حضرت امام(ره) باعث چنین حرکتی شد و امروز شاهد اقدامات بسیار زیبا و خیری در این زمینه هستیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز با تدبیر و خردمندی، مدیریت خوبی در این عرصه داشته است.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۹۴ با وجود اعتبارات خوب تخصیص یافته بیش از ۷۰۰ مدرسه دیگر به مدارس کشور اضافه شود.

وی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال ۹۴ روزانه هفت مدرسه به آموزش و پرورش تحویل داده شده است، ابراز داشت: این میزان ساخت و ساز مدارس رقم فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود که تنها با مشارکت بخش‌های مختلف میسر شده است.

وی با تقدیر و تشکر از فعالیت‌های بنیاد برکت در ساخت و ساز مدارس در نقاط محروم کشور عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش به تنهایی قادر به مدیریت ۱۳ میلیون دانش‌آموز نیست و در این راستا باید تمام دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف به یاری این وزارتخانه بیایند.

فانی یادآور شد: لطف مقام معظم رهبری نیز همیشه شامل حال وزارت آموزش و پرورش بوده و به خاطر این اقدام خداپسندانه کمال تشکر را از ایشان داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.