کد خبر : 30675
دیدگاه‌ها برای افزایش شیوع اومیکرون در سبزوار تا ۲ هفته آینده ادامه دارد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اسفند 1400 - 16:29
-

افزایش شیوع اومیکرون در سبزوار تا ۲ هفته آینده ادامه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شیوع اومیکرون در مناطق غربی استان خراسان رضوی تا ۲ هفته آینده روند افزایشی خواهد داشت. لذا شهروندان باید با تزریق دز سوم واکسن کرونا زمینه کاهش ابتلا به این ویروس را فراهم کنند. دکتر علیرضا مسلم افزود: طبق آخرین گزارش نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت، پنج شهرستان زیرپوشش این

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: شیوع اومیکرون در مناطق غربی استان خراسان رضوی تا ۲ هفته آینده روند افزایشی خواهد داشت. لذا شهروندان باید با تزریق دز سوم واکسن کرونا زمینه کاهش ابتلا به این ویروس را فراهم کنند.

دکتر علیرضا مسلم افزود: طبق آخرین گزارش نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت، پنج شهرستان زیرپوشش این دانشگاه از نظر شیوع کرونا رنگ قرمز و یک شهرستان رنگ نارنجی دارند.

وی با اشاره به مرگ و میر بیماران کرونایی از آغاز موج ششم شیوع کرونا در هشتم بهمن ماه تاکنون ادامه داد: طی این مدت میانگین سن فوت شدگان در حوزه این دانشگاه ۷۸ سال بوده و ۵۰ درصد مرگ و میرها در ۴۸ ساعت نخست ابتلا به کرونا و به علت مراجعه دیرهنگام به پزشک رخ داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: علاوه بر آن بیشترین فوت شدگان ناشی از کرونا افرادی بودند که مراحل واکسیناسیون آنها کامل نشده و دز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند. 

وی افزود: در شرایط کنونی، شهروندان هر سرماخوردگی با علائم گلو درد، سردرد و آبریزش از بینی را کرونا تلقی کنند مگر آنکه خلاف آن ثابت شود.

دکتر مسلم  ادامه داد: شهروندان با داشتن علائم مشکوک به کرونا باید سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند که در صورت ابتلا به این ویروس، فرصت طلایی درمان را از دست ندهند.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در سبزوار بطور ویژه برای پذیرش بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.