کد خبر : 9030
دیدگاه‌ها برای افزایش ۳۰درصدی تولید گندم در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 تیر 1394 - 19:06
-

افزایش ۳۰درصدی تولید گندم در سبزوار

سبزواریان: مدیر سازمان جهاد کشاورزی سبزوار از افزایش ۳۰درصدی در برداشت محصول گندم خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، منصور برغمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی سبزوار زیر کشت گندم و ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار زیر کشت جو قرار گرفته است

gandom02سبزواریان: مدیر سازمان جهاد کشاورزی سبزوار از افزایش ۳۰درصدی در برداشت محصول گندم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، منصور برغمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی سبزوار زیر کشت گندم و ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار زیر کشت جو قرار گرفته است اظهار داشت: برای سال زراعی جاری افزایش ۳۰ درصدی در محصول گندم و ۶۶درصدی در محصول جو پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه تغییر الگوی کشت مهم ترین اصل در کاهش هزینه های بخش کشاورزی است تاکید کرد: افزایش بهره‌وری در گرو پایین آمدن هزینه تولید بوده و در صورت حرکت در خلاف جهت کاهش هزینه ها باید انتظار کاهش بهره وری را نیز داشته باشیم.

برغمدی ادامه داد: خوشبختانه در سال جاری بیش از ۶ هکتار از ارضی سبزوار زیر کشت مکانیزه رفته که ثمرات خوبی را در کاهش هزینه های جاری تولید به ارمغان آورده است.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی سبزوار از دیگر راههای کاهش هزینه ها را استفاده از روش کشت مستقیم عنوان کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای تغییر الگوی کشت شهرستان، ترویج و توسعه کشت گیاهانی است که در منطقه استعداد کشت آن وجود دارد و به نوعی استراتژیک محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با استفاده از روش کشت مستقیم در سال جاری موفق به کاهش ۴۵ درصدی در هزینه های تولید شده ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.