کد خبر : 497
دیدگاه‌ها برای افزایش ۹۰ درصدی پرونده‌های وارده به دادگستری سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1393 - 10:00
-

افزایش ۹۰ درصدی پرونده‌های وارده به دادگستری سبزوار

سبزواریان.کام: دادستان عمومی و انقلاب سبزوار گفت: طی ۹ سال گذشته میزان پرونده‌های وارده به دادگستری سبزوار بیش از ۹۰ درصد افزایش یافته است. به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، علی‌اکبر فرزی شب گذشته در دیدار رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور که در محل دادگستری این شهرستان صورت گرفت با بیان اینکه آمار تعداد زندانیان،

farziسبزواریان.کام: دادستان عمومی و انقلاب سبزوار گفت: طی ۹ سال گذشته میزان پرونده‌های وارده به دادگستری سبزوار بیش از ۹۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، علی‌اکبر فرزی شب گذشته در دیدار رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور که در محل دادگستری این شهرستان صورت گرفت با بیان اینکه آمار تعداد زندانیان، مراجعین به پزشکی قانونی و دادگستری از آمار مراجعین بسیاری از استان‌های کشور بیشتر است، گفت: طی ۹ سال گذشته میزان پرونده‌های وارده به دادگستری سبزوار بیش از ۹۰ درصد افزایش یافته اما میزان توان پزشکی قانونی سبزوار در این مدت کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه ما از زحمات مدیریت فعلی پزشکی قانونی سبزوار کمال تشکر را داریم، افزود: اما نکته قابل تامل این است که در پزشکی قانونی سبزوار فقط یک پزشک مستقر است و باید به تمام پرونده‌های موجود رسیدگی و نظر کارشناسی خود را نیز اعلام کند.

دادستان عمومی و انقلاب سبزوار با بیان اینکه تاکنون پیگیری‌های زیادی صورت گرفته تا یک پزشک عمومی پس از طی‌کردن دوره‌های مورد نیاز در مجموعه پزشکی قانونی مشغول به کار شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه وقتی این افراد حجم سنگین کار، سطح امتیازات و میزان امکانات را مشاهده می‌کنند از ادامه همکاری با پزشکی قانونی سبزوار سر باز می‌زنند.

فرزی، نبود یک پزشک زن در مجموعه پزشکی قانونی سبزوار را نقطه ضعف و مشکلی مهم دانست و یادآور شد: برخی از امورات و جرائم مربوط به بانوان است که متاسفانه به دلیل نبود پزشک زن در مجموعه پزشکی قانونی با مشکلات بسیاری در حوزه مراجعین روبه‌رو هستیم که یا مجبور می‌شویم آنان را به استان برای معاینه راهنمایی و یا به پزشکی خارج از مجموعه معرفی کنیم که در برخی موارد افراد تمکن مالی مورد نیاز در این زمینه را نیز ندارند.

وی با بیان اینکه به دلیل حجم زیاد کار، گاهی مقامات قضایی شهرستان مجبور به صدور گواهی دفن با علت مرگ نامعلوم می‌شوند، یادآور شد: متاسفانه ما در حوزه کالبد شکافی اجساد نیز مشکلات زیادی داریم و در برخی موارد نمی‌توانیم پاسخگوی مراجعین باشیم.

فرزی خواستار استقرار ساختمان جدید برای پزشکی قانونی سبزوار شد و افزود: امیدواریم با نگاه ویژه‌ای که از ریاست پزشکی قانونی کشور صورت می‌گیرد شاهد استقرار آزمایشگاه و مرکز تشخیص DNA به مرکزیت سبزوار در غرب استان خراسان رضوی باشیم.

در ادامه این جلسه، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری سبزوار نیز با مهم دانستن کار پزشکی قانونی و دادگستری در حل پرونده‌های قضایی و کشف جرائم گفت: متاسفانه مجموعه پزشکی قانونی سبزوار دارای فقط چهار کارمند است که نمی‌توانند پاسخگوی حجم زیاد مراجعان باشند.

رضا مدرسی‌پور با نامناسب خواندن فضای فعلی پزشکی قانونی سبزوار افزود: این مجموعه نیازمند افزایش نیرو، تجهیزات و فضای اداری و پزشکی خاص و مورد نیازی است که بتواند به مراجعان پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: ما در مجموعه فرمانداری سبزوار به عنوان یک حامی آنچه را که در توان داریم در اختیار مجموعه پزشکی قانونی سبزوار می‌گذاریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.