کد خبر : 287
دیدگاه‌ها برای افشای لیست محرمانه مطالبات بانک مرکزی بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 خرداد 1393 - 22:42
-

افشای لیست محرمانه مطالبات بانک مرکزی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، احمد بخشایش اردستانی نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: تذکر من در مورد مبارزه با فساد اقتصادی از طریق رسانه‌ها و تبدیل وظیفه نظارتی مجلس به شأن واقعی خود است. وی ادامه داد: توجه دارید که یکی

بخشایش اردستانیبه گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، احمد بخشایش اردستانی نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: تذکر من در مورد مبارزه با فساد اقتصادی از طریق رسانه‌ها و تبدیل وظیفه نظارتی مجلس به شأن واقعی خود است.

وی ادامه داد: توجه دارید که یکی از وظایف مهم مجلس بحث نظارت است؛ متأسفانه روز به روز بحث نظارت کمرنگ تر می‌شود در حالی که با مقوله نظارت می‌توان به مبارزه با کانون‌های فساد پرداخت و شکل گیری آن جلوگیری کرد.

نماینده مردم اردستان یادآور شد: مقام معظم رهبری یکی از حلقه‌های اقتصاد مقاومتی را در مقوله مجلس علاوه بر تصویب قوانین کیفی و حذف قوانین مزاحم و مانع، مبارزه با کانون‌های فساد در شکل گیری آن دانسته اند. این وظیفه مبارزه با فسادهای مالی و اقتصادی را می‌توان از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به سرانجام برسانیم.

بخشایش ادامه داد: در دنیا این عمل از طریق رسانه‌ها انجام می‌گیرد و وقتی رسانه‌ها به خوبی از عهده این کار بر می آیند، چرا ما از این ابزار سود نمی‌جوییم. فرهنگ زیربنای جمهوری اسلامی است و اگر کسی مقوله فرهنگ را مورد تخطی قرار دهد، به سختی با آن مبارزه می‌شود.

وی تأکید کرد: مقوله اقتصاد قرین فرهنگ است. هرگونه تعرض به مقوله اقتصاد در چارچوب لانه و کانون‌های فساد باعث بی اعتمادی می‌شود و در نهایت بحران اعتماد به وجود می‌آید لذا مبارزه با فساد از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده مردم اردستان گفت: اخیرا لیست محرمانه کمیته وصول مطالبات بانک مرکزی در فضای مجازی در سطح ۷۰ میلیارد دلار افشا شد و نام عده ای در قالب فهرست بلند بالا مطرح شد که چند نکته حائز اهمیت است. اولاً باید در نشر لیست بدهکاران معوقات بانکی دقیق باشیم و با دقت عمل کنیم؛ ثانیا از بدهکاران در دولت فعلی و رانت خواران حال حاضر نباید غفلت کرد تا از سوی دیگر متهم به جناح گرایی و قبیله گرایی نشویم.

بخشایش اظهار داشت: با افشای لیست بلند بالا از طریق رسانه‌ها می‌توان ثابت کرد که رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی در مبارزه با فساد هستند و می‌توان از کانون های فساد از این طریق جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: بار دیگر باید وظیفه نظارتی مجلس را از دکوری بودن و نمایشی بودن به واقعیت تبدیل کنیم تا این نکته که مجلس در رأس امور است به ترجمان واقعی تبدیل شود. البته باید از افراط و تفریط ها جلوگیری شود زیرا افراط و تفریط در هر کاری رذیلت است و به ضد خود تبدیل می‌شود.

در ادامه جمشید جعفرپور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک روز جوان اظهار داشت: تذکر اول من به معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهور است؛ یکی از سیاست‌های مهم در نظام جمهوری اسلامی بحث مبارزه با روند کاهش جمعیت و تلاش برای افزایش جمعیت است. براین  اساس طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده آماده و در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ولی بحث منابع مالی برای اجرای این طرح وجود دارد. با توجه به اینکه این طرح جزء سیاست‌های رسمی و اعلام شده نظام است و رهبری نیز چندین بار بر اولویت آن تاکید کردند لازم است در معاونت برنامه‌ریزی برای این طرح منابع مالی پیش‌بینی شود. و دولت همکاری برای اجرای طرح در بعد مالی داشته باشد نباید به دلیل نبود اعتبارات، این طرح مهم، حساس و ضروری معطل بماند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: می‌دانید که امسال در نامگذاری به فرهنگ توجه شده است اما ما می‌بینیم متاسفانه در استان بزرگی مانند استان فارس ماههاست مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان بلاتکلیف مانده است و علیرغم همه تلاش‌ها و درخواست‌ها از سوی هنرمندان، کماکان این موضوع بلاتکلیف مانده است؛ من از طرف فرهنگیان و هنرمندان به وزیر تذکر می‌دهم که این استان بزرگ را از بلاتکلیفی خارج کنند.

در ادامه نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به وعده‌های تبلیغاتی رئیس جمهور در سفرهای انتخاباتی‌اش به استان آذربایجان، اظهار داشت: ۲۰ خرداد سال گذشته آقای روحانی در سفر انتخاباتی‌اش به مردم قول دادند که اولین کار دولت احیای دریاچه ارومیه است.

وی ادامه داد: موقعی که رئیس جمهور این حرف را زد، ۷۰ درصد دریاچه خشک شده بود اما امسال ۹۴ درصد آن خشک شده است. رئیس‌جمهور باید به قول خودش عمل کند، اما در یک سال گذشته هیچ کار عملیاتی نکرده‌اند و تنها سمینار گذاشتند و حق مأموریت گرفتند و جلسه برگزار کردند و کتاب توزیع کردند اما دریاچه مدام خشک‌تر شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یادآور شد: حیات و ممات مردم آذربایجان به دریاچه ارومیه وابسته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.