کد خبر : 2007
دیدگاه‌ها برای افشای پنج سند دیگر از توصیه های بورسیه در زمان احمدی نژاد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1393 - 21:03
-

افشای پنج سند دیگر از توصیه های بورسیه در زمان احمدی نژاد

در پی افشای کلیت بورسیه های رانتی از سوی وزیر علوم که منجر به طرح استیضاح در هفته ی جاری شده است، اسنادی از توصیه نامه ها برای بورسیه شدن در سال آخر و حتی روزهای آخر دولت احمدی نژاد به دست آمده است. پنج سند زیر که انصاف نیوز به دست آورده – مانند

در پی افشای کلیت بورسیه های رانتی از سوی وزیر علوم که منجر به طرح استیضاح در هفته ی جاری شده است، اسنادی از توصیه نامه ها برای بورسیه شدن در سال آخر و حتی روزهای آخر دولت احمدی نژاد به دست آمده است.

پنج سند زیر که انصاف نیوز به دست آورده – مانند سندی که ظهر امروز منتشر شد – نشان از رواج توصیه نامه های تشکل های دانشجویی اصولگرایان و نهادهای نزدیک به آنها برای بورسیه هایی دارد که کیفیت سطح آموزش عالی را دچار اختلال کرده است.

با توجه به این اسناد، دلواپسی بخشی از اصولگرایان که در این اقدامات مداخله داشته اند، در پی این افشاگری های وزارت علوم قابل درک است ولی به نظر می رسد که طرح استیضاح وضعیت را برای دلواپسان بغرنج تر می کند.

پنج سندی که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته در پی کی آید، با این توضیح که اسامی توصیه شده ها غیر قابل خواندن شده است:

در نامه ی ۱۸/۲/۱۳۹۳ به شماره ۲/۶۶۴ یکی از واحدهای جامعه اسلامی دانشجویان به دکتر غیاثی، مشاور اجرایی وقت معاونت فرهنگی اجتماعی وزیر علوم ضمن آمده است:
«سلام علیکم؛ با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد، احتراما به استحضار می رساند «پیرو مذاکرات شفاهی» صورت گرفته با جنابعالی و معاونت محترم فرهنگی اجتماعی وزارت علوم و ارسال دو لیست ده نفره ی جامعه ی اسلامی دانشجویان به تاریخ ۲۳/۱۱/۱۳۹۰ و ۱۰/۱۲/۱۳۹۰، خواهشمند است نسبت به بررسی اسامی ارسال شده در ذیل و مکاتبه جهت لیست تکمیلی مساعدت لازم را مبذول فرمایید».

در این نامه به اسامی و مشخصات ۱۴ نفر اشاره شده است که طبق اطلاعات آنها، تعدادی از آنها در هیچ کدام از دو لیست ۱۰ نفره ی قبلی این تشکل نبوده اند.

borsie01

در یکی از دو لیست ۱۰ نفره ی مورد اشاره که تصویر آن جزو همین اسناد است و امضای دبیرکل این تشکل را دارد، تاریخ ۲۰/۱۲/۱۳۹۰ دیده می شود و در ذیل آن اشاره شده که «در لیست شماره ۲ دکتر خواجه سروی معرفی شده اند»، اسامی ۱۰ نفر فهرست شده که همگی از مسوولان و دبیران این تشکل (اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان) هستند و عناوین آنها نیز در جدول درج شده است.

borsie02

در نامه ی دیگر، آقای غلامرضا خواجه سروی، معاونت وقت فرهنگی اجتماعی در تاریخ ۱۱/۴/۱۳۹۲ به شماره ۸/۴۹۶۶۴ یعنی ۲۰ روز بعد از پیروزی روحانی و یک ماه قبل از تحلیف او، به دکتر حسن مسلمی نائینی، معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان دانشجویان می نویسد:

«با سلام و احترام. به پیوست اسامی متقاضیان استفاده از بورس تحصیلی ارسال می گردد. با عنایت به تایید ایشان از سوی اینجانب، خواهشمد است دستور مساعتت جهت رفع مشکل آنان صادر فرمایید. (رزومه ی افراد به پیوست می باشد)».

borsie03

یکی دیگر از توصیه نامه ها، نامه ی دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق خطاب به دکتر خواجه سروی، معاون وقت وزیر است که می نویسد:

«سلام علیکم. با احترام به استحضار می رساند با توجه به آغاز ثبت نام بورس دکتری، اسامی «فعالان فرهنگی تبلیغی»این دفتر به منظور تایید مراحل بورس سال ۹۲ به شرح ذیل اعلام می گردد. خواهشمند است عنایت لازم را در این خصوص مبذول فرمایید. پیشاپیش از حسن نظر جنابعالی سپاسگزاریم».

در این نامه، اسامی و مشخصات ۹ نفر درج شده است.

borsie04

نامه ی دیگر به تاریخ ۲۶/۶/۱۳۹۱ که همراه آن پیوستی از رزومه دارد، نامه ی مسوول هیات امنا و بسیج یک مسجد است که خطاب به خواجه سروی نوشته است:

«سلام علیکم. احتراما به استحظار می رساند آقای […] دارای مدرک تحصیلی ارشد مدیریت و مشغول به تحصیل درس خارج فقه و اصول و از اعضای فعال بسیج مسجد جامع […] می باشد. به علت مشکلات مالی علیرغم پذیرش از دانشگاه مالزی نتوانسته است در مقطع دکترا ادامه ی تحصیل دهد. خواهشمند است برای ادامه ی تحصیل در مقطع دکترای فرد نامبرده اقدامات لازم را مبذول فرمایید. پیشاپیش از حسن همکاری شما کمال امتنان را داریم».

متن چند پارافی که در حاشیه ی نامه دیده می شود اینچنین است: «با عرض سلام خدمت جناب آقای دکتر قیض، پیرو مذاکرات شفاهی»، «از بچه های خوب مسجد […] جهت بورس»، «سرکار خانم جوادپور، با سلام، لطفا در لیست مصاحبه قرار گیرند».

borsie05

ساعاتی پیش نیز سندی دیگر در این باره در انصاف نیوز منتشر شد با تیتر «از نامه رانت خواهی یک نهاد تا درخواست استیضاح وزیر (+سند)» [لینک]

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.