کد خبر : 26293
دیدگاه‌ها برای امام جمعه سبزوار: قوانین دست و پاگیر مانع جهش ‌تولید است بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 اردیبهشت 1399 - 13:44
-

امام جمعه سبزوار: قوانین دست و پاگیر مانع جهش ‌تولید است

ایرنا امام جمعه سبزوار گفت: لازمه تحقق جهش تولید در حوزه اقتصاد رفع موانع سرمایه‌گذاری و حذف قوانین دست و پاگیر اداری است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا مقیسه روز دوشنبه در دیدار با معین‌های سبزواری فعال در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی، به نام‌گذاری «سال جهش تولید» اشاره و بیان کرد: حرکت در مسیر شعار

ایرنا

امام جمعه سبزوار گفت: لازمه تحقق جهش تولید در حوزه اقتصاد رفع موانع سرمایه‌گذاری و حذف قوانین دست و پاگیر اداری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا مقیسه روز دوشنبه در دیدار با معین‌های سبزواری فعال در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی، به نام‌گذاری «سال جهش تولید» اشاره و بیان کرد: حرکت در مسیر شعار تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی توسعه اقتصادی را به همراه دارد.

وی همچنین جهش تولید را شتاب دهند حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی توصیف و بیان کرد: راه‌حل مشکلات اقتصادی جامعه، حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی از طریق حذف برخی قوانین پیچیده در دستگاه‌های اجرایی است. 

امام جمعه سبزوار بر لزوم حمایت از طرح مثلث توسعه اقتصادی ابتکاری استاندار خراسان رضوی نیز تأکید و بیان کرد: این طرح که مورد حمایت همه مسئولان در سطح ملی، استانی و شهرستانی قرار گرفته تمایل بخش فعالان و دست‌اندرکاران خصوصی را برای سرمایه‌گذاری افرایش داده است.

وی افزود: طرح‌های سرمایه‌گذاری زیادی از سوی معین‌های اقتصادی ارائه شده‌اند که اجرای آن‌ها با تسهیل قوانین و رفع موانع بانکی شتاب رشد اقتصادی را در خراسان رضوی بیشتر خواهد کرد.

بانک صنعت و معدن به‌عنوان «معین اقتصاد مقاومتی» شهرستان سبزوار در طرح مثلث توسعه اقتصادی تعیین شده است.

این بانک در همین چارچوب تاکنون ۲۱ سند همکاری را با سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۰ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و توسعه روستایی منعقد نموده است.  

۷۸ هزار نفر از جمعیت سبزوار در ۲۲۲ روستای این شهرستان سکونت دارند. 

علیرضا رزم حسینی پیش از حضور در سمت استاندار خراسان رضوی، در زمان تصدی استانداری کرمان طرحی موفق از توسعه را در قلعه گنج اجرا کرد که مورد توجه و تشویق رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت. وی با الگوگیری از تجربه موفق قلعه گنج «طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی» را به‌عنوان برنامه عملیاتی خود در چارچوب تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی اعلام و در همین راستا از دی‌ماه ۱۳۹۷ با تقسیم استان به ۱۲ منطقه (بر مبنای شمار حوزه‌های انتخاباتی) اجرای آن را پیگیری کرده است. 

در این طرح نهادها و مؤسسات بخش خصوصی، غیردولتی یا نیمه‌دولتی به‌عنوان «معین اقتصادی» مناطق ۱۲ گانه خراسان رضوی انتخاب و وظایف و تعهداتشان در قالب تفاهم‌نامه برای هر معین اقتصادی مشخص می‌شود. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.