کد خبر : 4529
دیدگاه‌ها برای امکانات رفاهی باید عادلانه در تمام نقاط شهری ارائه شود بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1393 - 21:30
-

امکانات رفاهی باید عادلانه در تمام نقاط شهری ارائه شود

سبزواریان: معاون استاندار و فرماندار سبزوار گفت: در شهر سبزوار شهروند درجه یک و دو وجود ندارد، همه امکانات رفاهی باید عادلانه در تمام نقاط شهری ارائه شود. به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، احمد برادران در جلسه توانمندسازی بافت های ناکارآمد شهری، افزود: توجه و رسیدگی به توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی یا

سبزواریان: معاون استاندار و فرماندار سبزوار گفت: در شهر سبزوار شهروند درجه یک و دو وجود ندارد، همه امکانات رفاهی باید عادلانه در تمام نقاط شهری ارائه شود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، احمد برادران در جلسه توانمندسازی بافت های ناکارآمد شهری، افزود: توجه و رسیدگی به توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی یا همان ساخت و سازهای ناکارآمد شهری در شورای امنیت ملی مطرح و ستادی در این رابطه تشکیل شد که متعاقب آن ما نیز در شهر سبزوار جلسات متعددی را در سطوح کشوری، استانی و شهرستانی برگزار کردیم که خوشبختانه پیرو آن از چندی پیش نخستین دبیرخانه پایلوت کشور در بافت های ناکارآمد شهری در سبزوار اغاز بکار کرد.

وی با اظهار اینکه طبق ارسال گزارشات و بازدیدهای میدانی از مناطق هدف بافت های ناکارآمد شهری سبزوار؛ شرایط خوبی بر این قضیه حاکم است، ادامه داد: ۱۰۸ اقدام در مناطق هدف از طریق سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری به دستگاه های مرتبط براساس سند ملی ابلاغ خواهد شد.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی کاری بزرگ و با اهمیت است، افزود: نگاه استانی به سبزوار که دارنده یکی از رتبه های نخست بافت های ناکارامد شهری بود چندان قابل باور نبود، به همین دلیل با تعامل و هم افزایی همه مدیریت شهری با انجام سفرها و رایزنی هایی مکرر در سطح کشور این مهم را بگونه ای مطرح کریم که به سبزوار در سند توسعه کشور نگاهی در این خصوص شود.

برادران اظهار داشت: ما مکررا در جلساتی که در تهران برگزار می شد بر این مهم تاکید داشتیم که افراد ساکن در مناطق حاشیه نشین جزئی از شهروندان شهر هستند و در ارائه خدمات به آنها تفاوتی با سایر شهروندان وجود ندارد، ما در شهر سبزوار شهروند درجه یک و دو نداریم به همین دلیل معتقدیم که می بایست خدمات عادلانه و به طور مساوی باید ارائه شود.

معاون استاندار و فرماندار سبزوار ادامه داد: البته شهروندان این مناطق نیز می بایست همانند سایر شهروندان به سمت طرح های جامع و تفصیلی بروند.

وی با بیان اینکه منابع درآمدی و مالی شهرداری و ادارات شهر محدود است، گفت: مردم این مناطق و مدیریت شهری با همکاری و هم افزایی با یکدیگر زمینه رونق و توسعه شهر را فراهم نمایند.

شهردار سبزوار نیز در این جلسه گفت: با بسیج سطوح ملی برای توانمندسازی بافت های ناکارامد شهری سبزوار، مدیریت شهری این شهر باید تمام تلاش خود را برای این مهم بکار بگیرد.

دکتر محمد علی طالبی با اظهار اینکه امسال سال تعامل و همفکری در این زمینه بود، اظهار داشت: سال آینده، سالی اجرایی و عمرانی در این خصوص خواهد بود.

وی به برخی اقدامات صورت گرفته در منطقه کال عیدگاه در حوزه های مختلف اشاره کرد و افزود: با مشارکت اهالی منطقه زیرسازی و جدول گذاری ۵۰ کوچه صورت گرفت و کار اسفالت انجام شده است.

دکتر طالبی گفت: در چند ماه اخیر با مشارکت اهالی و حضور ۱۵۰ نفر پاکسازی کال عیدگاه در آذرماه انجام شد که این مهم در دی ماه نیز صورت خواهد گرفت، همچنین بحث تفکیک زباله از مبدا در پارک غدیر، برگزاری چند کلاس آموزشی مرتبط با بحث پسماند، ایجاد ۲ بازار محله، نصب ۳ شیر هیدرانت و… نیز در دستور کار و انجام است.

شهردار سبزوار با بیان اینکه منطقه کال عیدگاه و منطقه جایگاه زیر نمازجمعه در مجموع دارای حدود ۳۵۰ هکتار مساحت با حدود۲۰ هزار نفر جمعیت است، افزود: جمعیت ساکن در این منطقه با برخی شهرستان های همجوار سبزوار برابری می کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همراهی مدیریت شهری شاهد سبزواری اباد و توسعه یافته در همه نقاط شهری باشیم.

گفتنی است پس از پایان جلسه مدیران شهری از منطقه کال عیدگاه و جهاد ۸ بازدید و از نزدیک با برخی مشکلات آشنا شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.