کد خبر : 1704
تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 مرداد 1393 - 10:34
-

امکان دسترسی در هزاره جدید برای همه

مساله یکسان سازی فرصت ها و مجال ها برای معلولین هر روز بیش از پیش توجه سازمان ملل متحد را به خود معطوف ساخته است؛ مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جهانی معلولین را در سال ۱۹۸۱اعلام کرد. سال های ۱۹۸۳-۱۹۹۲ به عنوان دهه ی جهانی معلولین به تصویب این مجمع رسید و به دولت ها

aminzarein

دکتر موسی الرضا امین زارعین – رییس انجمن تشکل های معلولین خراسان رضوی

مساله یکسان سازی فرصت ها و مجال ها برای معلولین هر روز بیش از پیش توجه سازمان ملل متحد را به خود معطوف ساخته است؛ مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جهانی معلولین را در سال ۱۹۸۱اعلام کرد.

سال های ۱۹۸۳-۱۹۹۲ به عنوان دهه ی جهانی معلولین به تصویب این مجمع رسید و به دولت ها اعلام گردید.

در سال ۱۹۹۹ نیز شعار “امکان دسترسی برای همه در هزاره جدید” از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب و به دولت های متبوعه اعلام گردید.
البته رعایت این قوانین برای دولت ها اجباری نبوده؛ لیکن به عنوان تعهدات اخلاقی وسیاسی تلقی می شوند که دولت ها می بایست در راه یکسان سازی فرصت های زندگی برای افراد معلول اقدام کنند.

خوشبختانه در سال ۱۳۸۳ (و البته با تاخیر نزدبک به دو دهه) کتاب جامع حمایت از معلولین در ۱۷ ماده و ۱۱ تبصره به تصویب دولت و مجلس محترم وقت رسید و در دولت نهم به ادارات و سازمان های زیر ربط ابلاغ گردید؛ اما متاسفانه با گذشت قریب به ۱۷۱۲ روز این قوانین هنوز اجرایی نشده است.
قوانینی که در آن قریب به نیمی از خواسته های معلولین مندرج شده است.

malolin-01ما بر این باوریم که معلولیت محدویت است نه ناتوانی، همه ی ما محدودیم، نامحدود فقط و فقط خداوند قادر متعال است؛ بنابراین برای تکریم باورهای این عزیزان وظیفه ی خود می دانیم مکرراً تقاضای به حقشان را به گوش مسئولین برسانیم.

امکان دسترسی برای همه، مناسب سازی مبلمان شهری، اختصاص ۳ درصد استخدامی در ادارات، نهادها، سازمان ها و شرکت ها و تعیین ممر قانونی برای بیمه تکمیلی از جمله درخواست های معلولین از مسئولین می باشد.


در ذیل مروری داریم به نامه ی “دکتر موسی الرضا امین زارعین”، رییس انجمن تشکل های معلولین خراسان رضوی به حسن روحانی، و درخواست های جامعه معلولین از رئیس جمهور منتخب:

«( به نام خداوند جان و قلم )»

جناب آقای دکتر حسن روحانی

منتخب و مقبول قاطع رأی مردم ایران در یازدهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری.

 با درود و سلام.

عالی ترین امید و منظر حضور حضرت عالی در مقام رییس جمهور کشور، امید و امکان بخشیدن به حضور جامع ایران در بینِ ملل جهان است.
به طور یقین اذعان می فرمایید، پیوستن دولت محترم به کنوانسیون های بین المللی با رویکرد خدمت به بشر و همسو با توسعه ی پایدار با محوریّت انسان، راه کاری است معقول و منطقی برای اثبات ادعا و نگاه انسانی این مردم به جهان مخاطب.

به همین خاطر، اکثریتِ جامعِ جامعه ی معلولان کشور، ضمن تبریک به رأی و نظر خود برای انتخاب به جا و شایسته ی جناب عالی به عنوان رییس جمهور، امید دارند، ایران را در حدّ کشور های جهان سومی چون افغانستان، برای عضویت در کنوانسیون های جامع بین المللی، خاصّه «کنوانسیون حقوق بین المللی معلولین» پیش برده و عضو نمایند.

امید است با توجه به «کنوانسیون بین المللی حقوق معلولین» و با گشایش قفل این عضویت بین المللی، به جامعه ی معلولان کشور فرصت دهید تا افتخار اولین گام و راه کار خروج از بن بست سیاست های خارجی و بین المللی ایران را بر سینه ی خود نصب نموده و ضمن ابراز غرور ملّی، با حضوری جهانی، روزنه ی امید را در چشمان مشتاق این قشر درخور توجه، پدید آورید.

با درایت و تدبیری که در حضرتعالی و همکاران زبده شما سراغ داریم و استقبال بی نظیر جامعه جهانی از حضور شما در این مقطع حساس از تاریخ به ریاست مهمترین کشور منطقه، این کمترین خواسته ی عزیزان را اجابت فرمایید و مانیز این خواسته را پس از گذشت بیش از یکسال دوباره تکرار می کنیم.

 دکتر موسی الرضا امین زارعین
رییس انجمن تشکل های معلولین خراسان رضوی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
شهروند جمعه , ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰:۱۷

درود بر دکتر امین زارعین الگوی خستگی ناپذیر دیار خوبان شهر ادبیان نام آوران سبزوار بزرگ

مهدي جمعه , ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷

خوب بود .از اینکه در شهری که زندگی اساتید صاحب نظری چون دکتر امین زارعین وجوددارند به خودم می بالم متشکرم از مطلب خوبتون.

سبزواري شنبه , ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲

خوب بود.امیدوارم مسولین به خواسته ی به حق جامعه ی معلولین توجه کنند

نظرات بسته شده است.