دیدگاه‌ها برای امید به دولت امید در استقرار فرمانداری شهرستان ششتمد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1393 - 1:15
-

امید به دولت امید در استقرار فرمانداری شهرستان ششتمد

ای منعم آخر ، بر خوان جودت  //  تا چند باشیم از بی نصیبان حال که باد صبا خبر از آمدن اعتدال در حال و هوای خراسان زمین و دیار بیهق دارد، امید را نیز می توان در چشمان بی رمق و خسته از زمانه ی مردم چشم انتظار شهرستان بدون فرماندار ششتمد نظاره کرد.

sheshtamad-beyhaqiای منعم آخر ، بر خوان جودت  //  تا چند باشیم از بی نصیبان

حال که باد صبا خبر از آمدن اعتدال در حال و هوای خراسان زمین و دیار بیهق دارد، امید را نیز می توان در چشمان بی رمق و خسته از زمانه ی مردم چشم انتظار شهرستان بدون فرماندار ششتمد نظاره کرد.

مردمی مظلوم و محروم اما زحمتکش و پر امید که در همیشه ی تاریخ جایگاهی در خور برای خود باز نموده اند.

از ثبت ششتمد به عنوان یکی از بخش های چند گانه ی طاهریان تا شکست حمزه بن آذرک خارجی.
از نمازگزاردن پشت سر امام جواد (ع) تا نوشتن تاریخ بیهق در قرن ششم توسط مورخ و ریاضیدان بزرگ، ابوالحسن بیهقی.
از نوشتن اولین شرح بر نهج البلاغه تا به نظم در آوردن قرآن کریم.

و در عصر حاضر، حضور فعال در بطن جنبش های انقلابی و خط مقدم جنگ تحمیلی و تقدیم شهدای انقلاب و جنگ هشت ساله.
این دیار کهن، در عرصه های علمی نیز فرهیختگان بسیاری را بر ایران زمین عرضه نموده و همین بس که مقام اول قبولی کنکور سال ۱۳۶۸ در کل کشور را نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده.

اما دریغ و درد که اکنون که به نظامی پر قدرت و با ثبات دست یافته ایم و جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته و دوران سازندگی و اصلاحات و توسعه ی مناطق را طی می نماییم متأسفانه، مناطق محرومی همچون ششتمد که مردمانی نجیب و کم توقع دارند، کمتر دیده شده اند تا جایی که می توان رتبه ی اول سوء تغذیه در کشور را نیز در اسناد روستایی از این منطقه (طرسک) ملاحظه نمود.

بخش محروم ششتمد که یکی از اولین بخش های خراسان بزرگ در سال ۱۳۱۶ می باشد متاسفانه بعد از گذشت یک قرن تغییرات اندکی به خود دیده که به هیچ وجه شایسته ی این دیار نبوده است.

بعد از تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا در دولت اصلاحات، نمایندگان مردم این بخش در تکاپو افتادند تا با کمک مسئولین با تکیه بر پتانسیل های موجود و منحصر به فرد این دیار کهن (جمعیت، وسعت، موقعیت و…) از محرومیت منطقه بکاهند و ایجاد شهرستان ششتمد را در اولویت کارهای خود قرار دادند.

خوشبختانه بعد از پیگیری های زیاد و ارائه مدارک متقن با همت نمایندگان محترم دیار بیهق در مجلس شورای اسلامی جناب آقایان سبحانی و محسنی ایجاد شهرستان ششتمد در دولت قبل به تصویب رسید. تا بعد از طی یک قرن در تقسیمات سیاسی منطقه، تغییر و ارتقاء ایجاد شود.

اما با وجود دستور جناب آقای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در ابلاغ هر چه سریعتر شهرستان، هنوز فرمانداری در این شهرستان استقرار نیافته و مردم چشم امید به دولتی دارند که در انتخابات با رأی حداکثری خود به آن نشان دادند که نسبت به خیلی از مناطق و شهرستانهای دیگر امید بیشتری به تدبیر این دولت اعتدال دارند.

توکل می کنیم بر خداوند عادل و انتظار داریم از مسئولین دلسوز:

استاندار محترم خراسان رضوی، معاونت محترم استاندار و فرماندار شهرستان سبزوار به عنوان نمایندگان عالی دولت که تمهیداتی را فراهم نمایند تا حال که در آستانه ی حضور رئیس جمهور محبوب در خراسان رضوی می باشیم، فرماندار شهرستان ششتمد نیز معرفی گردد و پایانی باشد بر انتظار طولانی مدت مردم این خطه.

همچنین ضمن سپاس از نمایندگان زحمت کش و پیگیرمان جناب آقایان مهندس سبحانی و دکتر محسنی، خواستاریم که با تدابیر لازم، مقدمات این مهم را فراهم نمایند.

ایران عزیز، سرفراز و دیار بیهق آباد باد.

محمود باعثی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.