کد خبر : 24563
دیدگاه‌ها برای انتخابات مجلس؛ تلاش اصول‌گرایان در حوزه انتخابیه سبزوار برای اجماع بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 - 19:14
-

انتخابات مجلس؛ تلاش اصول‌گرایان در حوزه انتخابیه سبزوار برای اجماع

دو ماه مانده به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مذاکرات برای معرفی نامزدهای اصلی اصول‌گرایان حوزه انتخابیه سبزوار در تشکیلات موسوم به «یاران انقلاب» شدت گرفته است.

دو ماه مانده به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مذاکرات برای معرفی نامزدهای اصلی اصول‌گرایان حوزه انتخابیه سبزوار در تشکیلات موسوم به «یاران انقلاب» شدت گرفته است.

به گزارش سبزواریان، در جلسات «یاران انقلاب» سبزوار، چند داوطلب نامزدی در انتخابات مجلس به ارائه مواضع خود پرداخته‌اند. مبنای کار این است که داوطلبان تعهد دهند در صورتی که جزء نامزدهای معرفی شده از سوی این جمعیت نبودند، از ادامه حضور در انتخابات انصراف دهند.

علی بروغنی، از داوطلبان شاخص نامزدی در انتخابات مجلس و نماینده سبزوار در مجلس هشتم، در جمع اعضای شورای مرکزی یاران انقلاب سبزوار از تصمیم این گروه برای پایبندی به خرد جمعی دفاع کرده و تأکید کرده که به تصمیمات این شورا پایبند خواهد بود.

حجت محمدی مطلق، دیگر داوطلب کاندیداتوری در انتخابات مجلس با حضور در این جمع، «بیکاری» را مشکل اصلی دانسته و «ایجاد صنایع تبدیلی» را یکی از راهکارهای رفع آن دانسته است.

احمد خدایی نصر نیز با بیان اینکه «موضع ما در مسائل بین‌المللی قاعده نفی سبیل است» گفته: «تصویب FATF که می‌خواهد بر اساس لیست STN حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم را تحویل آمریکا دهد همان بهتر که نباشد؛ چه خودش، چه طرفدارانش.»

علی ذاکری، دیگر داوطلب نامزدی در انتخابات مجلس یازدهم ضمن انتقاد از سند ۲۰۳۰ اظهار کرده: «بپذیریم که ولایت فقیه در رأس امور است و باید تبعیت کنیم.»

محمد پایمرد در جمع اعضای شورای مرکزی یاران انقلاب سبزوار، ضمن اعلام حمایت از تصمیم این گروه برای پایبندی به خرد جمعی، خواسته «تدبیری اندیشیده شود که همه نامزدهای این جریان به تعهد خود پایبند بمانند».

ابراهیم مجیدی‌فر هم با بیان اینکه «باید به سمتی برویم که تهدیدات کاهش پیدا کند» تأکید کرده است: «من یک انقلابی‌ام و می‌خواهم همان‌گونه باشم که حضرت آقا دستور داده‌اند؛ نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب‌تر.»

بهروز محبی، از داوطلبان و چهره‌های شاخص جریان اصول‌گرایی، از تصمیم این جمع دفاع کرده و «استفاده از مشاوران درستکار صرفنظر از جریان یا جناح فکری» را «لازمه توفیق در توسعه شهرستان‌ها» دانسته است.

رضا نامنی، دیگر داوطلب کاندیداتوری در انتخابات مجلس که ریاست دفتر خبرگزاری صداوسیما در سبزوار را در کارنامه خود دارد، با بیان سابقه رسانه‌ای خود گفته: «بر تمامی مشکلات، توانمندی‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و ورزشی حوزه انتخابیه واققم و اطلاع کافی دارم».

مجید اکبرنیا با حضور در جمع یاران انقلاب، خود را «معتدل» نامیده و گفته: «افراد تند و رادیکال از هر دو جناح خطرناک‌اند.» وی مشکل اصلی را اقتصاد دانسته و تأکید کرده است: «باید تعاونی‌ها را تقویت کنیم، جوانان را گرد آورده و وام بدهیم تا به تولید بپردازند». او همچنین گفته: «خط قرمز من در تعاملات، ولایت فقیه خواهد بود.»

علی دلقندی نیز با انتقاد از اینکه «مجلسی که باید در رأس امور باشد اصلاً در جایگاه خود نیست»، اولویت اصلی کشور را «توجه فوری و فوتی به مسائل معیشتی و اقتصادی در هوای فرهنگی» دانسته است.

حسین مقصودی، نماینده فعلی حوزه انتخابیه سبزوار در مجلس، با حضور در جمع یاران انقلاب، خط قرمز خود را «مردم و رهبری» عنوان کرده و تأکید کرده است: «جزء امضاکنندگان استیضاح رئیس‌جمهور هستم و امضایم را پس نگرفته‌ام.» 

رمضانعلی ابراهیمی دیگر داوطلبی بوده که با حضور در جمع یاران انقلاب به تشریح مواضع خود پرداخته است. او «شفافیت آرا و شفافیت مالی» را «جزء نیازهای ضروری و اولیه نظام» دانسته و تأکید کرده: «اصل ولایت فقیه را بهترین راهکار اداره کشور می‌دانم.» وی همچنین اظهار کرده است: «قوانین موجود باید بر اساس نیازهای روز جامعه و عنایت خاص به نیازهای اقشار مختلف به‌ویژه قشر مستضعف جامعه اصلاح شود.»

ابوالفضل نصرآبادی در این جمع، رفتار مجلس را در تصویب برجام، «احساسی و هیجانی» توصیف کرده و گرایش فکری خود را «اصول‌گرایی خردگرا» عنوان کرده است. وی گفته: «تعامل و مذاکرات ما با دنیا باید بر اساس قاعده نفی سبیل باشد.»

علی‌اصغر عنابستانی، داوطلب دیگر انتخابات مجلس و فرماندار اسبق سبزوار در جلسه‌ای با این گروه، از شفافیت آرا دفاع کرده است. وی همچنین از تصمیم این شورا حمایت کرده و گفته: «به هر نتیجه‌ای که یاران انقلاب برسند پایبند هستم.»

اعظم براتی، علی‌اصغر آبسالان، جواد برادران بنا و ملک‌محمد فرخی، دیگر داوطلبانی بوده‌اند که با حضور در جمع اعضای شورای مرکزی یاران انقلاب سبزوار، به تشریح مواضع خود پرداخته‌اند.

به گزارش کانال خبری ملک بیداری، یک منبع آگاه اطلاع داده که انتخاب نامزدهای اصلی از طریق رأی‌گیری در «مجمع بزرگ یاران انقلاب» صورت خواهد گرفت و نهایتاً دو نفر به نمایندگی از این شورا برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم معرفی خواهند شد.

اظهارات داوطلبان از «کانال انتخابات ۹۸ سبزوار» جمع‌آوری شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.