کد خبر : 11785
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 دی 1394 - 12:39
-

انتقاد شدید مقصودی به مصوبات کذایی و خلاف قانونِ شورا

سبزواریان: یک عضو شورای اسلامی شهر سبزوار در اعتراض به چهار مصوبه اخیر شورا که به ادعای وی غیرقانونی بود گفت: در اعتراض به مصوبه تخفیف ۳۰ درصدی به جرائم ساختمانی و مصوبات کذایی دیگری که در آن جلسه تصویب شد جلسه را ترک کردم. مهدی مقصودی در گفت‌وگوی اختصاصی با سبزوار آنلاین، مصوبات خلاف

maqsodi-01سبزواریان: یک عضو شورای اسلامی شهر سبزوار در اعتراض به چهار مصوبه اخیر شورا که به ادعای وی غیرقانونی بود گفت: در اعتراض به مصوبه تخفیف ۳۰ درصدی به جرائم ساختمانی و مصوبات کذایی دیگری که در آن جلسه تصویب شد جلسه را ترک کردم.

مهدی مقصودی در گفت‌وگوی اختصاصی با سبزوار آنلاین، مصوبات خلاف قانون این جلسه را شامل تخفیف ۳۰ درصدی به جرائم ساختمانی، تخفیف به چک‌های وصول‌شده جرائم ساختمانی، اعطای اجازه به شهردار برای هزینه پنج میلیارد ریال بدون گرفتن مصوبه شورا و افزایش ۲۰ درصدی پاداش و حق‌الزحمه مدیران عضو در شورا و هیئت‌مدیره سازمان‌ها، کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها نسبت به سال قبل عنوان کرد.

وی در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: مصوبه تخفیف ۳۰ درصدی به جرائم ساختمانی خیانت به مردم، خلاف وعده‌های شهردار و خلاف تبصره‌های بودجه است و همین موارد سبب شد تا در اعتراض به آن جلسه شورا را ترک کنم.

وی اضافه کرد: بنده مخالف تصویب لایحه ۳۰ درصد تخفیف به جرائم ساختمانی هستم چرا که شورا فقط در چارچوب قانون می‌تواند مصوبه داشته باشد و این مصوبه در مرحله اول خلاف تبصره‌های بودجه است.

وی تصویب این لایحه را خلاف شعارهای طالبی، شهردار سبزوار هم دانست و تصریح کرد: این خلاف شعارها و سیاست‌های حال حاضر شهردار و زمان اعلام برنامه‌های وی در زمان کاندیداتوری شهرداری بود و درحالی‌که ما به سیاست‌ها و برنامه‌های طالبی رأی دادیم وی دقیقاً خلاف همان سیاست‌ها و برنامه‌ها عمل می‌کند.

مصوبه تخفیف به جرائم ساختمانی، تنبیه شهروندان خوش‌حساب است

مقصودی تصویب این لایحه را ظلم به افراد خوش‌حساب در پرداخت جرائم ساختمانی عنوان کرد و گفت: افرادی که طی حدود یک سال و اندی قبل، منظم، قانون‌مند و قانون‌مدار بودند و به‌موقع جرائم خود را تسویه کردند با تصویب این لایحه به‌جای تشویق شدن تنبیه می‌شوند و متأسفانه هرکس «شارلاتان‌تر» بوده و جریمه خود را در این مدت پرداخت نکرده از تخفیف بهره‌مند خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه شورای اسلامی باید نگاهی عدالت مدارانه نسبت به تمام مردم داشته باشد، اضافه کرد: اما این مصوبه منافع تعداد خاص و انگشت‌شماری را تأمین می‌کند و اگر هم قرار بر تصویب آن است باید این تخفیف شامل افرادی که جرائم خود را طی یک سال گذشته پرداخت کرده‌اند هم بشود و بقیه پول این افراد به آن‌ها برگردانده شود.

برخی لوایح شهرداری و مصوبات شورا تأسف‌برانگیز است

این عضو شورای اسلامی شهر سبزوار به‌شدت از طرح این موضوعات و تصویب این مصوبات در شورای اسلامی شهر سبزوار ابراز گلایه کرد و گفت: مایه تأسف است که اولاً این موارد در شورا وارد و طرح می‌شود چرا که شهرداری نباید به خود اجازه ارسال چنین لوایحی را بدهد و از طرف دیگر از بابت همکارانم متأسفم که آن را مصوب می‌کنند.

وی با بیان اینکه بهانه تصویب این لایحه، مشکل شهرداری برای پرداخت حقوق نیروها است که واقعاً هم درست نیست، اظهار کرد: این در حالی است که یکی از مواردی که دکتر طالبی از همان ابتدا مطرح کردند این بود که از بابت حقوق نیروها اطمینان خاطر دادند این در حالی است که اکنون خلاف این مسئله اتفاق افتاده است.

وی با تأکید بر اینکه فرد باید برای زمان‌های بحرانی برنامه داشته باشد، ادامه داد: یک سال ۱۲ ماه دارد و سؤال این است که آقایان چرا یک‌باره در دی‌ماه به فکر حقوق شب عید کارکنان افتاده‌اند و بنده بعید می‌دانم کارمندان شهرداری هم راضی به تأمین حقوق خود به این شکل و با چنین مصوباتی باشند.

با این وضعیت اگر شورا تعطیل شود بهتر است

این عضو شورای اسلامی شهر سبزوار در مورد سایر مصوبات این جلسه گفت: اینکه به شهردار اجازه داده می‌شود پنج میلیارد ریال را بدون مصوبه شورا هزینه کند این هم برخلاف نقش نظارتی شوراست.

وی با تصریح بر اینکه شورا با این وضعیت اگر تعطیل شود بهتر است، ادامه داد: شاید حرف دوستان شورا این باشد که ما در این حوزه نظارت داریم اما همین باز گذاشتن دست شهردار تا پنج میلیارد ریال هم خلاف تبصره‌های بودجه است.

مقصودی با اظهار اینکه معیار ما برای کار در شورا قوانین کلی و کلان کشور و همچنین بودجه‌ای است که در ابتدای سال توسط شهرداری ارائه می‌شود، با انتقاد از عدم توجه به بودجه شورا، ادامه داد: اگر قرار است بودجه‌ای ارائه شود و بعد بدون در نظر گرفتن آن هر کاری که می‌خواهند انجام دهند بهتر است همان بودجه را هم ارائه نکنند چرا که از طرفی برای بحث ارائه بودجه برنامه با حضور فرماندار برگزار می‌کنیم و از طرف دیگر مسائل را به‌راحتی زیر پا می‌گذاریم.

هنوز هم برخی عملکردهای شهردار قابل دفاع است

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما که شما مدافع شهردار فعلی بودید و در نطقی به رأی خود به دکتر طالبی ابراز افتخار کردید و از طرف دیگر شاید شهردار به‌ناچار، به دلیل وجود شایعاتی مبنی بر استیضاح وی این لوایح را ارائه کرده، گفت: به‌هیچ‌عنوان بحث ناچاری نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه در زمان انتخاب شهردار بحث حمایت از وی را مطرح کرده‌ام و این مربوط به زمان خودش بوده، گفت: هنوز هم بعضی از عملکردهای شهردار قابل دفاع است البته به بسیاری از کارهایش هم انتقاد وارد است.

وی با انتقاد از گریزان بودن شهردار از اصحاب رسانه، اضافه کرد: به‌عنوان‌مثال شهردار قرار بود در اتاق شیشه‌ای باشد اما متأسفانه از خبرنگاران گریزان است و طبق روال گذشته شهرداری که ماهی یک‌بار نشست مطبوعاتی داشته شهردار فعلی چندین ماه است که نشستی با خبرنگاران نداشته است.

وی با تأکید بر اینکه در بحث بودجه ما همیشه مدافع شهرداران بوده و خواهیم بود، گفت: این دفاع در چارچوب قانون خواهد بود و ولی مصوبات فعلی و مذکور خلاف قانون است و در حال حاضر هم مکاتبه‌ای با رئیس شورای شهرستان به‌عنوان شورای فرادست داشته‌ام که این مصوبات خلاف قانون است.

برخی اقدامات آبروی شورا را به حراج می‌گذارد

وی درباره تخفیف به چک‌های مؤدیان جرائم ساختمانی نیز گفت: تعدادی از شهروندان در بحث پرداخت جرائم ساختمانی مقداری را نقدی تسویه کرده و بقیه مبلغ را با سپردن چک طی ۳۶ ماه تسویه می‌کنند.

وی با بیان اینکه با تصویب لایحه‌ای به این افراد هم ۳۰ درصد تخفیف داده می‌شود، ادامه داد: به این افراد اعلام می‌شود که چک‌های ۳۶ ماهه خود را باز پس بگیرند و با بهره‌مندی از تخفیف ۳۰ درصدی بدهی خود را به‌صورت نقدی تسویه کنند.

وی با مضحک خواندن این مسئله، آن را برخلاف بودجه هم دانست و گفت: از نظر من دوستان با این کار آبرو و حیثیت شهرداری را به حراج می‌گذارند.

وی دیگر مصوبه خلاف قانون شورا را افزایش ۲۰ درصدی پاداش و حق‌الزحمه مدیران عضو در شوراها و هیئت‌مدیره‌های سازمان‌ها، کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها نسبت به سال قبل عنوان کرد و گفت: این دوستان چه‌کار بزرگی انجام داده و چه مصوبات آن‌چنانی آورده یا چه جلساتی تشکیل داده و گرهی از مشکلات شهرداری باز کرده‌اند که ما برای آن‌ها افزایش حقوق در نظر بگیریم.

وی این افزایش پاداش و حق‌الزحمه این دسته از افراد را در این اوضاع اقتصادی اقدامی غیرموجه دانست و افزود: در سالی که ما مدت چهار ماه است که هزینه بیمه کارکنان سازمان فضای سبز را پرداخت نکرده‌ایم و همچنین بدون استثنا در همه قسمت‌های شهرداری حقوق معوقه داریم این ۲۰ درصد افزایش دور از عقل و منطق است.

وی همچنین این افزایش حق‌الزحمه و پاداش برای عده خاصی از مدیران را در حالی عنوان کرد که به بهانه نبود پول، لایحه ۳۰ درصد تخفیف به جرائم ساختمانی در شورا مصوب می‌شود.

وی اظهار کرد: گاه یک نفر فقط عضو یک هیئت‌مدیره یا شورای سازمان است اما ما افرادی داریم که در چندین مورد از هیئت‌مدیره‌ها حضور دارند و بیش از ۳۰۰ میلیون ریال پاداش در پایان سال می‌گیرند و این افزایش ۲۰ درصدی حق‌الزحمه ظلم به بقیه کارکنان و واقعاً مضحک است.

وی بابیان اینکه بایستی سقفی برای دریافت حق‌الزحمه این مدیران و اعضا تعیین شود، ادامه داد: البته بنده در زمان تصویب این مصوبه حضور نداشتم و بعد از سه مصوبه اول که همه‌چیز را خلاف روال و قانون دیدم جلسه را ترک کردم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ناشناس چهارشنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

سلام

ای کاش جناب مقصودی زمانی که حسین اقا شهردار بود هم فریادی می زد آن موقع آقای مقصودی مدیر اداره فرهنگی و هنری شهرداری بود و آن همه تخلفات و بریز و بپاش ها را می دید و هیچی نمی گفت. چرا آن موقع ساکت و بود جیکش در نمی آمد؟ اقای مقصودی آن موقع کجا بودید و چرا ساکت؟

ناشناس چهارشنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰

خسته نباشی آقای مقصودی
حتما حرف هایت درست است اما ما به حرف هایت شک داریم و نیت تو هم شک داریم. کسی صداقت دارد که همیشه و همه جا این گونه فریاد کند نه این که هر جا دلش خواست. زمان شهرداری مقصودی هم که شما از مدیرانش بودید چرا هیچی نمی گفتدید؟ یعنی آن همه تخلفات آشکار را نمی دیدید؟ چرا ان موقع صدایی از شما نداشتیم؟ شک داریم که باز نزدیک انتخابات شده است و صدای شما درآمده است. شک داریم که نکند باز نیت پنهانی ای پشت پرده باشد.

غلامی چهارشنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳

حرفت همونقدر منطقیه که الان توقع داشته باشی محمد اختریان بیاد اعتراض کنه به تخلفات طالبی
مهدی مقصودی اون موقع رییس یه اداره تازه تاسیس بوده توی شهرداری که تازه خیلی ها هم می گفتن فقط به خاطر نسبت فامیلی اومده. در ضمن یه کارمند جز نمیتونه به مافوقش گیر بده که. وظیفه ای هم نداره
الان ایشون منتخب اول مردم سبزوار هستند. باید به مردم جواب بدن. وظیفشون نظارت بر شهرداریه اگه همین یه کار رو هم نکنن که فایده نداره. تازه الان هر کاری شهردار بکنه مسئولیتش با اعضا هست مثل اون مقع که می گفتن کارای مقصودی رو شورا تایید کرده.
یه مرود دیگه هم هست اونم اینکه مقصودی شهردار از اول نیومد بگه من این کارارو نمی کنم. دکتر طالبی رو اوردن که کارای مثلا بد مقصودی رو نکنه وگرنه که شهردار قبلی رو نگه میداشتن خب

ناشناس چهارشنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵

رضا
اقا مهدی خوب کردی که این تخلفات رو گفتی هنه چیز باید شفاف باشه. همه این تخلفات از جلسات غیر علنی شورا که غیر قانونی هم هست بر می خیزه. اما اینم بگم که بخش زیادی از این شارلاتانها زمان شهردا ی حسین اقا با ان تخلفات اشکار شارلاتان شدند و حالا تخلف می کنند ای کاش ان م قع هم صدایت در می امد و چیزی می گفتی؟

ناشناس چهارشنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲

ایول ایول داش مهدی رو ایول ایول

کاظم شبانی چهارشنبه , ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸

از اینکه درمورد مصوبه شورا نظر مخالف داشته ای جناب مقصودی متشکریم موافق ومخالف شرط وجودی یک شورای پویا وفعال است ولی از اینکه جلسه را ترک کرده ای از دستت دلخوریم باید می ماندی با استدلال قوی اعضا رابرای عدم تصویب لایحه همراه می کردی .تعامل صبر وتعقل شرط ضروری مدیریت است. اما درپاسخ به نظر دوستان اولا باید عرض کنیم چرا ما هر چیزی رو به هرچیزی ربط میدیم .حسین مقصودی دوساله شهردار نیست وفقط دوسال هم بیشتر شهردار نبود .ولی شگفتا از مردی که شهرداری رو زنده کرد. شبزوار رو به گواهی خرد وکلان تکون داد اینهمه عقبه داره خیلی ها دلشون از حسین مقصودی وهر مقصودی دیگه ای سفید نمیشه چرا که بیست وشش هزار رای رو مردم به عملکرد دوسالشون دادن نه بابت سایه پدر خوانده های راست وچپ .

نظرات بسته شده است.