دیدگاه‌ها برای انتقاد مهدی مقصودی از عدم تخصیص بودجه ملی به خانه‌های تاریخی بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 7 خرداد 1400 - 4:18
-

انتقاد مهدی مقصودی از عدم تخصیص بودجه ملی به خانه‌های تاریخی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار از عدم تخصیص بودجه ملی به خانه‌های تاریخی این شهر انتقاد کرد.

مهدی مقصودی در مصاحبه با روزنامه خراسان رضوی گفت: «بر خلاف این‌که در موارد زیادی انتقاد داریم، در بحث خانه‌ها و اماکن تاریخی، کارنامه مدیریت شهری بد نیست؛ در دهه اخیر، خانه تاریخی ترشیزی، با مصوبه شورای شهر، توسط شهرداری خریداری شد و از خطر تخریب کامل نجات یافت.»

او افزود: «خانه تاریخی اولیا هم توسط شهرداری خریداری شد و هم‌اکنون در حال حفظ و نگهداری است. مقبره بقراط با مصوبه شورا و توسط شهرداری به‌سازی شد و هم‌چنین مصلای تاریخی سبزوار، توسط مدیریت شهری به‌سازی شده‌است.»

مهدی مقصودی هم‌چنین گفت: «آثار تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اما بودجه ملی آن کجاست؟ این نگاه و رویکرد ملی کجاست؟ در شهرستان‌های دیگر به عناوین مختلف بودجه ملی اختصاص می‌دهند.»

رئیس کمیسیون شورای شهر ادامه داد: «ظلمی که به سبزوار می‌شود به دو دلیل بیش‌تر نیست: یا نمایندگان سبزوار در ادوار مختلف دغدغه این موضوع را نداشته‌اند، یا میراث فرهنگی شهرستان مورد کم‌لطفی و بی‌اعتنایی قرار می‌گیرد.»

او در پایان گفت: «اعتبارات محدود که حتی برای نگهداری این آثار کافی نیست، سبب تخریب میراث فرهنگی می‌شود … اداره‌کل میراث باید نگاه تمرکزگرایی خود را تغییر داده و به شهرستان‌های غنی به‌لحاظ تاریخی و میراث فرهنگی توجه بیش‌تری داشته باشند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.