کد خبر : 24215
دیدگاه‌ها برای انجام ۳۸ مأموریت آتش‌نشانی سبزوار در یک ماه گذشته بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 آذر 1398 - 11:59
-

انجام ۳۸ مأموریت آتش‌نشانی سبزوار در یک ماه گذشته

ایمنا رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری سبزوار گفت: در یک ماه گذشته ۳۸ مورد مأموریت آتش‌نشانی در شهر سبزوار توسط آتش‌نشانان انجام شد. مهدی احمدی‌راد با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۳۸ مورد مأموریت آتش‌نشانی در شهر سبزوار توسط آتش‌نشانان انجام شد، اظهار کرد: از این تعداد ۱۹ مورد مأموریت متعلق به حریق و ۱۹ مورد مربوط

ایمنا

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری سبزوار گفت: در یک ماه گذشته ۳۸ مورد مأموریت آتش‌نشانی در شهر سبزوار توسط آتش‌نشانان انجام شد.

مهدی احمدی‌راد با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۳۸ مورد مأموریت آتش‌نشانی در شهر سبزوار توسط آتش‌نشانان انجام شد، اظهار کرد: از این تعداد ۱۹ مورد مأموریت متعلق به حریق و ۱۹ مورد مربوط به عملیات امداد و نجات بوده است.

وی با اشاره به آغاز فصل سرما و حوادث ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن عنوان کرد: با شروع فصل سرما کارشناسان ایمنی سازمان جهت بازدید به منازل و اماکن عمومی مراجعه و همچنین نسبت به آموزش‌های فضای مجازی و چهره به چهره در مدارس نسبت به خطر گازگرفتگی به مردم اقدام می‌کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری سبزوار با اشاره به نکاتی در خصوص پیشگیری از بروز حادثه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، خاطرنشان کرد: نصب دودکش مستقل با کلاهک برای وسایلی نظیر بخاری و آبگرمکن پکیج، بازدید و مطمئن شدن از محل اتصال وسیله گازسوز یا دودکش هر چند گاه، خودداری از عبور دان دودکش وسایل گازسوز از شیشه، زیرا در صورت تماس با شیشه امکان شکستن شیشه بر اثر افزایش حجم ناشی از حرارت دودکش یا عوامل دیگر وجود دارد، نصب نکردن آبگرمکن گازی در مکان‌های فاقد جریان هوا و بسته ازجمله اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از بروز حادثه است.

احمدی‌راد با بیان این‌که نقص در سیستم دودکش‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل تولید و انتشار این گاز کشنده است، تصریح کرد: نصب صحیح دودکش ازاین‌جهت اهمیت دارد که مانع از نشت گاز مونوکسید کربن که حاصل سوخت ناقص است می‌شود و این گاز بی‌رنگ و بی‌بو است و به همین دلیل به سادگی قابل تشخیص نیست.

وی تأکید کرد: لازم است شهروندان توصیه‌های ایمنی مربوط به نصب اصولی دودکش‌ها را جدی بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.