کد خبر : 32055
دیدگاه‌ها برای انجمن معتادان گمنام چیست؟ بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 5 شهریور 1401 - 0:15
-

انجمن معتادان گمنام چیست؟

هرفرد معتادی در دنیا فرصت تجربه نمودن پیام بهبودی را به زبان و فرهنگ خاص خود داشته و می‌تواند راه تازه‌ای برای زندگی خود در پیش گیرد.

نهادی است مردمی، خود جوش و غیر انتفاعی که در سال ۱۹۵۳ میلادی مصادف با سال ۱۳۳۲ هجری شمسی توسط افرادی که خود زمانی در چنگال اعتیاد گرفتار بودند، با هدف کمک و نجات معتادان از اعتیاد بنیان گذاری شد. این انجمن در ۱۴۳ کشور جهان، از جمله کشورهای مسلمان فعال بوده و در هفته ۲۲۳۹۳ جلسه با بیش از ۸۲ زبان مختلف برگزار می کند و بیش از ۲ میلیون عضو در حال بهبودی دارد.

درسال ۱۳۹۲ این انجمن بعد از حدود ۲۳ سال فعالیت در ایران موفق شد مجوزفعالیت رسمی را به عنوان یک سازمان مردم نهاد را دریافت کند ودرتاریخ ۳۰/۶/۱۳۹۹ این مجوز از سوی وزارت کشور به مدت چهار سال دیگر تمدید شد

این انجمن در اکثر شهرها وروستاهای ایران هم با برگزاری جلسات مرتب، به کسانی که به هر شکلی با مواد مخدر مشکل دارند والبته تمایل به قطع مصرف دارند،کمک می کند. درکمیته شهری هفت که شامل( سبزوار و بخش های داورزن، ششتمد ، خوشاب و روداب) می باشد درهر هفته ۱۷۴ جلسه برگزار می شود که ۱۵ جلسه آن مختص بانوان و مابقی جلسات مربوط به آقایان می باشد.

به دلیل رعایت اصل گمنامی، هیچ مدرکی از حضور اعضا در انجمن تهیه نمی شود و در نتیجه تهیه آمار دقیق اعضای در حال بهبودی میسر نیست. در حال حاضر، هر روزه جلسات متعددی در اکثر نقاط کشور برگزار می شود و تعداد قابل توجهی از معتادان توانسته اند ، باکمک اصول این انجمن از چنگال بیماری اعتیاد رها شوند.

در این انجمن روش بهبودی از بیماری اعتیاد، بر پایه کمک یک معتاد به معتاد دیگر و بر اساس شرکت در جلسات گروهی استوار شده تا این افراد بتوانند چگونگی زندگی بدون مصرف مواد مخدر را از یکدیگر بیاموزند و پیامدهای ناشی از اعتیاد را بهبود بخشند. رشد جلسات و گروه ها ، تنها شاخص موفقیت در انجمن معتادان گمنام ایران است.

اعضای این انجمن با حفظ اتحاد، همکاری وکمک به یکدیگر، سعی در رساندن پیام بهبودی به دیگر معتادان را دارند  تا تداوم برنامه بهبودی معتادان گمنام به رسمیت شناخته شده و مورد حمایت معنوی قرار گیرد. در اینجا تمرکز بر روی مشکل اعتیاد است نه یک ماده مخدر خاص. عضویت در این انجمن کاملا رایگان بوده ، هیچ شرط و شروطی ندارد و هرمعتادی، بدون در نظرگرفتن نوع ماده مخدر مصرفی،وضع مالی، عقیده، سن، نژاد و جنسیت می تواند به معتادان گمنام بپیوندد و عضو انجمن باشد. هرفرد معتادی که تمایل به قطع مصرف داشته باشد می تواند در جلسات شرکت کند

ما براین باوریم که

هرفرد معتادی در دنیا فرصت تجربه نمودن پیام بهبودی را به زبان و فرهنگ خاص خود داشته و می‌تواند راه تازه‌ای برای زندگی خود در پیش گیرد.

تلفن روابط عمومی انجمن معتادان گمنام در سبزوار:    09159729727

تلفن ثبت آدرس جلسات معتادان گمنام در سبزوار:    09157144725

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.