کد خبر : 31363
دیدگاه‌ها برای اهدای عضو نوجوانی در مشهد نجات‌بخش پنج بیمار نیازمند به عضو شد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 خرداد 1401 - 11:10
-

اهدای عضو نوجوانی در مشهد نجات‌بخش پنج بیمار نیازمند به عضو شد

اهدای اعضای بدن یک پسر نوجوان ۱۱ ساله ساکن سبزوار که دچار مرگ مغزی شده بود در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجب نجات و ادامه زندگی پنج بیمار نیازمند به عضو شد. در هزار و صد و نود و ششمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم محمد مهر پژوه بیمار

اهدای اعضای بدن یک پسر نوجوان ۱۱ ساله ساکن سبزوار که دچار مرگ مغزی شده بود در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجب نجات و ادامه زندگی پنج بیمار نیازمند به عضو شد.

در هزار و صد و نود و ششمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم محمد مهر پژوه بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امدادی شهید دکتر بهشتی سبزوار پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌‌اش در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد محمد مهرپژوه در بیمارستان منتصریه به دختری ۱۵ ساله ساکن بجنورد و پسری ۱۴ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند اهدا و پیوند شد.

وی ادامه داد: کبد این نوجوان مرگ مغزی هم در بیمارستان منتصریه به بانویی ۳۲ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد پیوند شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قرنیه‌های زنده یاد محمد مهرپژوه نیز برای پیوند به بیماران نیازمندان قرنیه به بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی خاتم الانبیاء (عج) مشهد ارسال شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.