کد خبر : 7483
دیدگاه‌ها برای اولویت بودجه امسال امنیت و سلامت است بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 فروردین 1394 - 21:32
-

اولویت بودجه امسال امنیت و سلامت است

سبزواریان: شهردار سبزوار گفت: اولویت اصلی بودجه امسال شهرداری توجه به امنیت و سلامت شهروندان سبزواری است. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی در دیدار رئیس و معاونین مرکز بهداشت و درمان سبزوار با اعلام این مطلب افزود: عرصه سلامت به دلیل حساسیت بالا از دشواری های خاصی برخورداراست و نیازمند

سبزواریان: شهردار سبزوار گفت: اولویت اصلی بودجه امسال شهرداری توجه به امنیت و سلامت شهروندان سبزواری است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی در دیدار رئیس و معاونین مرکز بهداشت و درمان سبزوار با اعلام این مطلب افزود: عرصه سلامت به دلیل حساسیت بالا از دشواری های خاصی برخورداراست و نیازمند تلاش بی وقفه است.

وی اظهار داشت: برخورداری از زندگی سالم، مولد و هدفمند حقی است همگانی که مسئولیت تحقق آن برعهده همه نهادها و لازمه توسعه پایدار است؛ بر این اساس فراهم‌کردن شرایط مناسب برای تامین سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی شهروندان از جمله حقوق طبیعی و نیازهای اساسی به شمار می رود.

شهردار سبزوار در ادامه تصریح کرد: سال گذشته به منظور کمک و مشارکت در اعمال نظارت بر حسن انجام وظایف و ماموریت های حوزه های مختلف در شهرداری سبزوار، استفاده از مشاوره و نظرات کارشناسان متخصص شاغل در خارج از شهرداری و همترازی کمیسیون ها در شهرداری و شورای اسلامی شهر چارت تشکیلاتی کمیسیون ها بازنگری شد.

دکتر طالبی افزود: در سال های گذشته ۲۱ کمیسیون و کارگروه تخصصی در شهرداری به منظور بهبود عملکرد و توان سازمانی شکل گرفته بود که این کمیسیون ها با اصلاح و ادغام به تعداد ۱۶ مورد کاهش یافت که کارگروه سلامت و بهداشت یکی از آین کارگروه به شمار می رود که امید است امسال با جدیت بیشتری به لحاظ در اولویت قرارگرفتن بودجه در بحث امنیت و سلامت فعالیت نماید.

شهردار سبزوار با اظهار اینکه شهرداری سبزوار با ۹ سازمان تابعه در حال خدمت رسانی به شهروندان است، گفت: سال گذشته در چهارمین نمایشگاه بین المللی جامع مدیریت شهری در تهران، شهرداری در سه حوزه محیط زیست، بهداشت شهری و عمران حائز رتبه برتر شد.

وی خواستار همراهی و همکاری دو جانبه بین شهرداری و مرکز بهداشت سبزوار شد و افزود: بهداشت شهری سبزوار برای ارتقای کمی و کیفی نیازمند این همکاری هاست.

دکتر طالبی با اظهار اینکه شهرداری در این خصوص اقدامات خوبی را از سال گذشته آغاز نموده است، خاطرنشان کرد: در بدو ورودم به شهرداری با گذر در شهر، سبزوار را در محاصره نخاله های بنایی دیدم که برای ارتقای بهداشت شهری با عقد قرارداد با دو شرکت خصوصی و تعبیه باکس های نخاله ساختمانی امروز این مهم به کنترل درآمده است.

وی با تاکید بر اینکه بهداشت شهری و سلامت شهروندان همیشه بر شهرداری حائز اهمیت بوده است، افزود: در بازدید اولیه از آرامستان شهر با روند ساخت قبرهای دو طبقه و انتشار بوی تعفن متوفیان از قبور مواجه شدم که بلافاصله بر جلوگیری از این اقدام تاکید نمودم هرچند که امر برای سازمان آرامستان ضرر ۳۰۰ میلیون تومانی را در پی داشت.

شهردار سبزوار همچنین بر همکاری دو جانبه بین شهرداری سبزوار و مرکز بهداشت این شهر تاکید کرد و گفت: شهرداری می تواند در برگزاری همایش های محلی بهداشت و آموزش کارکنان، شهروندان و.. با این مرکز همکاری های لازم را داشته باشد.

سید حسن میرموسوی رئیس مرکز بهداشت سبزوار نیز در این دیدار ضمن بیان مطالبی در حوزه بهداشت خواستار مشارکت شهرداری در اجرای برنامه هایی همچون حضور و رایزنی شهرداری با مجمع خیرین سلامت سبزواری های مقیم تهران، روسای ادارات بهداشت این وزارتخانه ها و همکاری در برگزاری همایش پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در اردیبهشت ماه امسال شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.