کد خبر : 27233
دیدگاه‌ها برای اولین اظهارات رسانه‌ای محبی: از «سیاسی نبودن ردصلاحیت‌ها» تا «طراحی دوچرخه زنان» بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 تیر 1399 - 20:09
-

اولین اظهارات رسانه‌ای محبی: از «سیاسی نبودن ردصلاحیت‌ها» تا «طراحی دوچرخه زنان»

نماینده سبزوار طی اولین حضورش در جمع خبرنگاران، از مسائل گوناگونی سخن گفت؛ از جمله، تأکید بر سیاسی نبودن ردصلاحیت‌ها، طرح ایده «دوچرخه مخصوص زنان» و انتقاد از رسانه‌ها.

اولین نشست بهروز محبی نماینده شهرستان‌های سبزوار، ششتمد، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس با خبرنگاران، روز شنبه برگزار شد.

رزم‌حسینی فرصتی برای منطقه ما است

به گزارش سبزواریان، نماینده شهرستان‌های غرب خراسان رضوی در مجلس، در نخستین دیدار جمعی‌اش با خبرنگاران، طی پاسخ به سؤالی درباره احتمال پایتخت‌نشین شدن علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی، او را «فرصتی برای منطقه» توصیف کرد و گفت که او، نگاه خاصی به مباحث اقتصادی و اشتغال دارد.

بهروز محبی در ادامه افزود که در صورت صحت داشتن این احتمال، به وزیر شدن او کمک خواهد کرد.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که «جایگزین آقای رزم‌حسینی، کسی باشد که همین رویه مثلث اقتصادی و معین‌های اقتصادی را ادامه دهد.»

رابطه دولت و مجلس، باید «برادری دوطرفه» باشد

محبی به این سؤال که «آیا با توجه به رابطه نمایندگان با دولت، فرمانداران و مدیران حوزه انتخابیه تغییر خواهند کرد؟» این‌گونه پاسخ داد: «ما که بر مسند نشسته‌ایم، منتقدان دولت هستیم. ما خود را اولاً موظف به همکاری و تعامل با دولت می‌دانیم.»

او با بیان این‌که «قطعا باید به دولت کمک کنیم» تأکید کرد: «توقع ما این است که رابطه میان مجلس و دولت، برادری دوطرفه باشد.»

محبی همچنین گفت که «ما خیلی به گزینه‌ها کاری نداریم» و افزود: «آنچه برای ما مهم است این است که به‌زودی با آقای عنابستانی جلساتی را با بخشداران، فرمانداران و مدیران منطقه خواهیم داشت و به‌صورت رسمی به آن‌ها اعلام می‌کنیم که با تمام توان جهادی باید کار کنند.»

او در ادامه اظهار کرد که «امروز، کار روزمرگی، کار غیرشفاف، پاسخگو نبودن به رسانه‌ها و انضباط اداریِ صِرف برای جامعه ما جواب نمی‌دهد. مشکلات، عمیق و شرایط کشور، ویژه است و کار شبانه‌روزی می‌طلبد.»

محبی همچنین گفت که «اگر دولت نخواهد با ما مشورت کند، ما با کارگروه‌هایی که تشکیل داده‌ایم، در بعد نظارتی، به وظیفه‌مان عمل خواهیم کرد».

علی‌‌اصغر عنابستانی و بهروز محبی در انتخابات ۹۸، از حوزه انتخابیه سبزوار به مجلس راه یافتند.

«حضور دونفری» نمایندگان سبزوار، برخی را متعجب کرده است

نماینده سبزوار در مجلس در پاسخ به سؤال خبرنگار سبزواریان، گفت که اولویت‌های چهاساله‌اش، «برق، آب، جاده، راه و ریل و سرمایه‌گذاری‌» هستند.

او همچنین از حضور «سرمایه‌گذاران فراوانی» در سبزوار، طی ماه‌های آینده خبر داد.

محبی به همراهی‌اش با دیگر نماینده غرب خراسان رضوی اشاره کرد و گفت که آنچه «حضور دونفری» نمایندگان حوزه انتخابیه خواند، «فضای جدیدی را در وزارتخانه‌ها به‌وجود آورده است.»

به گفته بهروز محبی، صاحبان سرمایه و برخی مقامات وزارتخانه‌ای، از همراهی نمایندگان سبزوار در مجلس، ابراز خوش‌حالی و تعجب کرده‌اند.

او گفت که صاحبان سرمایه می‌گویند هربار بعد از ملاقات با یکی از نمایندگان سبزوار، «دلهره داشته‌اند» که مبادا نماینده دیگر، از این موضوع مطلع شود.

ردصلاحیت‌ها، سیاسی نبوده است

بهروز محبی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که به شرایط انتخابات مجلس یازدهم اشاره کرد، گفت که انتخابش «در فضایی کاملاً دموکراتیک» انجام شده است. او مشارکت ۵۲ درصدی مردم حوزه انتخابیه سبزوار در این انتخابات را، علت دموکراتیک بودن آن دانست.

محبی از این گزاره که عدم حضور برخی چهره‌های سیاسی شناخته‌شده در این انتخابات، موجبات پیروزی او را فراهم کرده شدیداً انتقاد کرد.

او گفت که شورای نگهبان در این انتخابات، «۴۵ اصلاح‌طلب و ۳۵ اصول‌گرا» را ردصلاحیت کرده و تأکید کرد: «خودتان می‌دانید که ابعاد ردصلاحیت، سیاسی نبود و مسائل اقتصادی و مسائل ویژه بود.»

او همچنین در بخش پایانی صحبت‌هایش، ضمن تأکید بر میزان مشارکت مردم حوزه انتخابیه در انتخابات اخیر، اظهار کرد: «برخی عقب‌مانده‌های سیاسی بازمانده‌ از بعضی جریانات فرسوده که امروز مملکت را به نابودی کشانده‌اند، گاهی اراجیفی مطرح می‌کنند که این مجلس با حضور مردم نبوده و انتصابی است.»

رسانه‌ها به‌جای تشکر، وانمود می‌کنند شرایط انتخابات به نفع من بوده

نماینده شهرستان‌های غرب خراسان رضوی، همچنین با انتقاد از رسانه‌ها گفت: «در دوران انتخابات، اهانت‌هایی – به ناحق – به من شد و من به احترام قلم و به حرمت آزادی بیان، حتی یک شکایت علیه مطبوعات نکردم.»

او ادامه داد که با این حال، رسانه‌ها «به‌جای تشکر از او، اینطور وانمود می‌کنند که او در یک مسابقه خاص، شرکت کرده‌ و این مسابقه به نفع او بوده است».

مشاورانم، بحث طراحی دوچرخه‌ای مختص زنان را مطرح کرده‌اند

در بخش دیگری از جلسه، سؤالی از سوی یک خبرنگار، مربوط به مصوبه شورای فرهنگ عمومی سبزوار در مخالفت با دوچرخه‌سواری زنان مطرح شد. این خبرنگار به «مخالفت ۸۰ درصد مردم سبزوار با این مصوبه» اشاره کرد. اشاره او به نظرسنجی کانال خبری عصر سبزوار بود. این خبرنگار ادامه داد که محبی به‌عنوان نماینده سبزوار، واکنشی به این موضوع نشان نداده است.
بهروز محبی به این خبرنگار پاسخ داد: «تصمیمی در یک شورای قانونی گرفته می‌شود و اگر شما از من توقع دارید من علیه قانون قیام کنم، قطعاً این کار را نمی‌کنم.»

او در ادامه گفت با این حال اگر قرار است برای یک «گروه‌» محدودیتی ایجاد شود، باید «مابه‌ازای آن، فضا ایجاد شود».

محبی گفت: «ما به دوستان اعلام کردیم اگر خواستید این کار را کنید، یک فضای تعریف‌شده برای این عزیزان ایجاد کنید تا بروند و تفریح و ورزش دوچرخه‌سواری‌شان را داشته باشند.»

او یک‌بار دیگر از رسانه‌ها انتقاد کرد و افزود که از رسانه‌ها توقع دارد «علیه قانون موضع‌گیری نکنند».

او همچنین اظهار کرد که این مصوبه، «محدودیت صرف» نبوده و «۳ مکان برای زنان» مشخص شده است‌. محبی در ادامه، گفت: «مشاوران من بحث طراحی دوچرخه بانوان را مطرح کرده‌اند که یک دوچرخه‌ای متناسب با بانوان طراحی شود.»

نماینده سبزوار در مجلس با لحنی انتقادی گفت: «شما از کجا آورده‌‌اید که ۸۰ درصد مردم سبزوار، با مخالفت با دوچرخه‌سواری زنان آن هم در معرض دید نامحرم، با رعایت نکردن حجاب، با آن شیوه خاص و با این مصوبه مخالف‌اند؟»

او نگفت که منظورش از «شیوه خاص» که در صحبت‌هایش به آن اشاره کرد چیست.

در مصوبه‌ای که شورای فرهنگ عمومی سبزوار تصویب کرده، «نصب تابلوهای ممنوعیت دوچرخه‌سواری زنان» مطرح شده و شرایطی که محبی به آن اشاره کرده از جمله مسائل مربوط به حجاب اسلامی، در آن ذکر نشده است.

پیش‌تر، علی‌‌اصغر عنابستانی دیگر نماینده سبزوار در مجلس، در نشست خبری‌اش گفته بود با ممنوعیت دوچرخه‌سواری زنان در شهر، موافق نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.