کد خبر : 7303
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 فروردین 1394 - 23:22
-

اولین نشست هم اندیشی پلیس فتا با اصحاب رسانه سبزوار برگزار شد

سبزواریان: برای اولین بار در سبزوار نشت هم اندیشی روسای پلیس اطلاعات امنیت و پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) با مدیران و نمایندگان پایگاه های خبری اینترنتی شهرستان برگزار شد. به گزارش رصد، اولین نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و نیروی انتظامی سبزوار با حضور رئیس پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی

fata01سبزواریان: برای اولین بار در سبزوار نشت هم اندیشی روسای پلیس اطلاعات امنیت و پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) با مدیران و نمایندگان پایگاه های خبری اینترنتی شهرستان برگزار شد.

به گزارش رصد، اولین نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و نیروی انتظامی سبزوار با حضور رئیس پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی شهرستان و رئیس پلیس فتا ناحیه انتظامی سبزوار، نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران و نمایندگان پایگاه های خبری اینترنتی شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسین بروغنی، رئیس پلیس اطلاعات امنیت نیروی انتظامی سبزوار ضمن خوشامد گویی مواردی را از دیدگاه پلیس اطلاعات و امنیت در مورد نحوه فعالیت پایگاه های خبری در شهرستان مطرح کرد.

وی ضمن درخواست از اصحاب رسانه برای توجه بیشتر به ابعاد مختلف مطالبی که منتشر می کنند گفت: خواسته ما این است که وقتی مطلبی یا موضوعی را طرح می کنید ابعاد مختلف تاثیرات آن را برسی کنید و در گزینش کلمات و عبارات نیز توجه ویژه داشته باشید. به عنوان مثال وقتی در انتشار اخبار یک حادثه یا درگیری از عبارت اراذل و اوباش استفاده می کنید این کلمات بار معنایی و تعریف حقوقی خاص خودش را دارد و در مورد هر فردی نمی توان آن را به کار برد.

بروغنی در ادامه گفت: گاهی اوقات لازم است که زشتی ها را بنویسید. ما هم ایرادی نمی گیریم. اما اگر بعضی وقت ها دوباره آن را بخوانید می بینید می شود آن را جور دیگری هم نوشت که شاید بهتر باشد. نظر ما این است که زشتی ها بزرگ نمایی نشوند و بیشتر از آنی که هستند طرح نشوند ضمن این که در کنار آن دقت کنید که تلاش بزرگان و مسئولان شهرستان هم نادیده گرفته نشود.

وی افزود: مورد دیگر این که رسانه ها باید در طرح موضوعاتی که ممکن است مایه تفرقه و نفاق شود کمی تامل کنند. ضمن این که باید توجه کرد که اکثر کسانی که برای سرمایه گذاری به شهرستان می آیند قبل از هر کاری وضعت شهرستان را مطالعه می کنند و در این مطالعه و نتیجه گیری مطالب رسانه ها اهمیت و تاثیر گذاری دارد.

علی هاشم آبادی، رئیس پلیس فتا سبزوار نیز در این هم اندیشی با اشاره به ماموریت های پلیس فتا در شهرستان گفت: پلیس فتا با پایش مداوم فضای مجازی ضمن تلاش برای جلوگیری از سوء استفاده ها و برخورد با جرائم اینترنتی و فضاهای مجازی سعی می کند فضای مناسبی برای فعالیت های قانون مدار ایجاد کند.

وی با تاکید بر این نکته که ما نه تنها در پی محدود کردن فعالیت های خبری که در چارچوب قانون صورت می گیرد نیستیم بلکه فعالیت رسانه های خبری را در شهرستان لازم و مفید می دانیم.

هاشم آبادی با تاکید مجدد بر قانون مداری پایگاه های اینترنتی گفت: توصیه اول ما این است که مدیران سایت ها در انتشار مطالب در مسیر و چارچوب قانون حرکت کنند و ضمن رعایت اخلاق رسانه ای تلاش کنند برای شهرستان تبلیغ مثبت کنند.

وی در ادامه افزود: توصیه دیگر ما به پایگاه های خبری اینترنتی و مجموعه اصحاب رسانه این است که در مورد موضوعاتی که طرح می کنند حتما تحقیق کافی را انجام دهند و مستند بنویسند تا بعدا دچار مشکلات حقوقی و امثال آن نشوند.

در ادامه این نشت در فضایی کاملا صمیمی موضوعات و مباحث جدی در خصوص نحوه فعالیت رسانه های خبری مجازی شهرستان سبزوار از طرف افراد حاضر و مدیران و نمایندگان آن ها مطرح شد.

یکی از مدیران سایت ها با اشاره به تبرئه شدن اصحاب رسانه سبزوار در تمامی پرونده های طرح شده در داگستری سبزوار که گاه و بیگاه از طرف برخی مسئولین پیگیری می شود، آن را نشانه ای از قانون مداری فعالان رسانه ای سایبری سبزوار دانست.

یکی دیگر از فعالان رسانه ای نیز با طرح این موضوع که متاسفانه برخی مسئولین مرتبط با رسانه ها به کلی از مباحث قانونی حوزه مجازی ناآگاه هستند گفت: این ناآگاهی باعث شده است تا برخوردهای نادرستی با فعالان رسانه ای و خبرنگاران شکل بگیرد.

وی با اشاره به این نکته که برخی مطالبات از مدیران سایت ها مطالبات قانونی نیست گفت: حداقل توقع ما از مجموعه هایی مانند ارشاد، فرمانداری و سایر دستگاه ها این است که در تعامل خود با رسانه ها برخورد های فراقانونی نداشته باشند و سعی کنند از حداقل های قانونی در این خصوص اطلاع پیدا کنند. رسانه ها ظرفیت های فراوانی برای کمک به تعالی شهرستان دارند که باید مسئولان از این ظرفیت ها بهره بگیرند. نگاهی به مجموع عملکرد سایت های سبزوار نشان دهنده دغدغه، دلسوزی و ظرفیت های فراوان آنها برای پیشرفت شهرستان و مردم آن است.

یکی دیگر از مدیران سایت ها هم در این هم اندیشی گفت: متاسفانه برخی افراد در حالی در مورد فعالیت های سایبری اظهار نظر می کنند و یا از راه های مختلف سعی در فشار به رسانه ها دارند که از حداقل سواد سایبری نیز برخوردار نیستند.

در پایان این نشست مدیران پایگاه های خبری حاضر در هم اندیشی ضمن تقدیر از زحمات خالصانه پلیس فتا سبزوار و پرسنل نیروی انتظامی، برگزاری و تداوم چنین جلساتی را لازم دانسته و تعامل و هم افزایی بین دستگاه ها و نهادهای اجرایی، نظارتی و انتظامی را با رسانه ها لازمه تعالی هر چه بهتر شهرستان دانستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ناشناس دوشنبه , ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۷:۵۴
نظرات بسته شده است.