کد خبر : 20481
دیدگاه‌ها برای اکتشاف ذخایر پنهان معدنی از اولویت های سازمان زمین شناسی است بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 خرداد 1398 - 15:59
-

اکتشاف ذخایر پنهان معدنی از اولویت های سازمان زمین شناسی است

ایرنا   معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به‌منظور تولید ثروت و رونق تولید، اکتشاف ذخایر پنهان معدنی از اولویت‌های سازمان زمین‌شناسی در سال جاری است. علیرضا شهیدی روز پنجشنبه در دیدار با مسئولان شهرستان سبزوار افزود: یکی از اهداف سازمان زمین‌شناسی، شناسایی و اکتشاف ذخایر پنهان معدنی از سطح به عمق است. وی

ایرنا
  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به‌منظور تولید ثروت و رونق تولید، اکتشاف ذخایر پنهان معدنی از اولویت‌های سازمان زمین‌شناسی در سال جاری است.

علیرضا شهیدی روز پنجشنبه در دیدار با مسئولان شهرستان سبزوار افزود: یکی از اهداف سازمان زمین‌شناسی، شناسایی و اکتشاف ذخایر پنهان معدنی از سطح به عمق است.

وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های مناسب مواد معدنی، عملیات ژئوفیزیک هوایی برای اکتشاف ذخایر پنهان به‌عنوان یک لایه خدماتی ارزان و سریع در دست اجراست.

وی گفت: از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از امسال به سال انقلاب معدنی یاد شده که با اکتشاف مواد معدنی پنهان زمینه تولید ثروت، توسعه اقتصادی و اشتغال فراهم می‌شود.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران افزود: این سازمان برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده تا از طریق همکاری با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌پژوه و در قالب روابط بین‌المللی با کشورهای مطرح اروپا تا پایان امسال به منابع معدنی مهمی دست یابد.

وی اظهار داشت: سازمان زمین‌شناسی در زمینه اکتشاف با دانشگاه سوربن فرانسه توافقنامه همکاری امضا کرده که شهریور امسال اجرایی می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شهرستان سبزوار از قطب‌های معدنی استان خراسان رضوی است و تاکنون پروانه بهره‌برداری بیش از ۱۴۰ معدن در این شهرستان صادر شده است.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: کانی‌های فلزی و غیرفلزی شامل کرومیت، منگنز، سنگ آهک، آلومینیم، سنگ‌های ساختمانی و سنگ لاشه از مهم‌ترین معادن فعال و قابل بهره‌برداری در شهرستان سبزوار است.

وی اظهار داشت: مجوز احداث کارخانه فروسیلیکو منگنز شهرستان سبزوار نیز با سرمایه‌گذاری چینی‌ها و با تولید روزانه ۸۰ تن و اشتغال‌زایی برای ۵۰۰ نفر صادرشده که در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.