کد خبر : 20336
دیدگاه‌ها برای اگر توییتر فیلتر نباشد، افراد بیشتری می‌توانند از این فضا به نفع کشور استفاده کنند بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 خرداد 1398 - 9:46
-

اگر توییتر فیلتر نباشد، افراد بیشتری می‌توانند از این فضا به نفع کشور استفاده کنند

اعتماد آنلاین رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه، تاکید کرد: استفاده از برخی شبکه‌های اجتماعی یک فرصت است و نباید میدان را خالی کنیم، بلکه باید از این میدان‌ها به نفع کشور، مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم. افراد مقید و کسانی که می‌توانند مقابله کنند و اطلاعاتی را در آن شبکه‌ها

اعتماد آنلاین

رمضانعلی سبحانی‌فر، عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه، تاکید کرد: استفاده از برخی شبکه‌های اجتماعی یک فرصت است و نباید میدان را خالی کنیم، بلکه باید از این میدان‌ها به نفع کشور، مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم. افراد مقید و کسانی که می‌توانند مقابله کنند و اطلاعاتی را در آن شبکه‌ها بگذارند و اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشند، با فیلترینگ این شبکه‌ها از این امکان محروم شده‌اند؛ بنابراین به نظر می‌رسد با فیلتر کردن شبکه‌های مجازی مانعی برای حضور افراد مقید به منظور پاسخ‌دهی و اطلاع‌رسانی در این شبکه‌ها ایجاد کرده‌ایم و این به نفع ما نیست.

رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده سبزوار و عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه ضمن اشاره به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، گفت: طبیعی است که فیلتر کردن شبکه‌هایی که گزینشی و انحصاری عمل می‌کنند و معاند هستند و تلاش‌شان این است که ضد ارزش‌های دینی و علیه امنیت ملی ما اقدام کنند، ضرورت دارد.

او ادامه داد: اما برخی شبکه‌ها، فضایی ایجاد کرده‌اند که همه می‌توانند از آن استفاده کنند و استفاده هم می‌کنند، بنابراین استفاده از این شبکه‌های اجتماعی یک فرصت است و نباید ما میدان را خالی کنیم، بلکه باید از این میدان‌ها به نفع کشور، مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران بهره بریم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: افراد داخلی و خارجی در برخی از شبکه‌های اجتماعی‌ای که در کشورمان فیلتر است مباحثی را مطرح می‌کنند که این مباحث بی‌پاسخ است. افراد مقید و کسانی که می‌توانند مقابله کنند و اطلاعاتی در آن شبکه‌ها بگذارند و اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشند، با فیلترینگ این شبکه‌ها از این امکان محروم شده‌اند؛ بنابراین به نظر می‌رسد با فیلتر کردن شبکه‌های مجازی مانعی برای حضور افراد مقید به منظور پاسخ‌دهی و اطلاع‌رسانی در این شبکه‌ها ایجاد کرده‌ایم و این به نفع ما نیست.

سبحانی‌فر گفت: مزیت این است که به فضاهایی که شرایط برابری برقرار است، حتماً وارد شویم و با مخالفان و معاندان مقابله کنیم. پیش از این هم صحبت شده بود که توییتر را می‌توان مدیریت کرد و مدیریت آن نسبت به شبکه‌های دیگر مناسب است؛ اگر توییتر فیلتر نباشد، افراد بیشتری می‌توانند در این فضا اطلاعات بگذارند و استفاده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.