کد خبر : 326
دیدگاه‌ها برای اگر قوه قضاییه کسی را محاکمه نکرد، یعنی پاک است بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1393 - 22:41
-

اگر قوه قضاییه کسی را محاکمه نکرد، یعنی پاک است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه “در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ اعتماد عمومی مردم احیا شد”، اظهار کرد: انتخابات سال گذشته، احیای اعتماد عمومی و سرمایه بزرگ اجتماعی بود. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی افزود: در این سرمایه اجتماعی اولاً

رئیس‌جمهور با بیان اینکه “در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ اعتماد عمومی مردم احیا شد”، اظهار کرد: انتخابات سال گذشته، احیای اعتماد عمومی و سرمایه بزرگ اجتماعی بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی افزود: در این سرمایه اجتماعی اولاً مردم به خودشان، به رای و نظر و حضورشان در یک انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز اعتماد کردند و ثانیاً این مردم به نظام خود اعتماد کردند.

وی ادامه داد: اگر ملتی به نظام و صندوق آرا و دولت خودش اعتماد نداشته باشد و نداند سرنوشت رای او چیست، از صبح زود در صف‌های طولانی نمی‌ایستد و وقتی نوبتش شد با لبخند رای خود را در صندوق نمی‌اندازد و بعد منتظر بماند که از این صندوق چه فردی به عنوان منتخب مردم انتخاب می‌شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: مردم به انتخابی که کرده بودند اعتماد کردند و اکثریتی که به تدبیر و امید رای دادند در واقع این شعار را باور کردند و پذیرفتند که در جهان امروز تنها میانه‌روی و فاصله گرفتن از افراطی‌گری و خشونت بهبود وضعیت، معیشت مردم و عزت مردم ایران را تضمین و تامین می‌کند.

روحانی همچنین گفت: انتخابات ۲۴ خرداد نشان داد فشار تحریم‌ها و تهدید‌ها در مسیر اصلی مردم و آرمان‌های این ملت تاثیری نخواهد گذاشت. اگر بالاترین هدف تحریم‌کنندگان و تهدیدکنندگان آن بود که مردم را از نظام جدا کنند، مردم در پای صندوق رای اعلام کردند که از نظام و انقلاب و کشورشان جدا نخواهند شد و در اراده ملت بزرگی که سابقه تمدنی آن به هزاران سال پیش باز می‌گردد و از روز اول پیروزی انقلاب تا امروز در فراز و نشیب‌های مختلف ایستادگی کرده است، این ملت را نمی‌توانند از آرمان‌های مقدسش باز دارند.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ما معصوم نیستیم و ممکن است اشتباه کنیم، تصریح کرد: ما وقتی اشتباه می‌کنیم به ملت می‌گویم زیرا دولت از آن ملت است و من خادم ملت هستم کسی که اشتباه خود را نپذیرد هیچگاه ترقی نمی‌کند مردم مطمئن باشند دولت مسائل را با مشورت پیش می‌برد و قول می دهیم تورم را قدم به قدم کاهش بدهیم.

روحانی همچنین افزود: ما در روابط خارجی دشمن تراشی نمی‌کنیم و مردم دیده‌اند که امروز روابط ما با دنیا نسبت به قبل بهبود یافته است، ما قول‌هایی داده ایم که هنوز وقت نکرده‌ایم آنها را برآورده کنیم و باید در ادامه با کمک مردم و سایر قوا آنها را برآورده کنیم تا روزی که همه با هم باشیم من امیدوار هستم. باید سه قوه با هم باشند و هدایت رهبری هم مستمر باشد و آنقدر گذشته را به یاد نیاوریم.

وی در ادامه با بیان این‌که بعضی‌ها آنقدر به پشت نگاه می‌کنند که من می ترسم آنها زمین بخورند، اظهار کرد: حالا زمانی اتفاقی افتاده است که باید از آن بگذریم نباید آنقدر گذشته را به یاد آوریم و باید به جلو نگاه کنیم بعضی ها فقط به پشت نگاه می‌کنند، هرکس جرمی مرتکب شده قوه قضاییه باید او را محاکمه کند، اگر قوه قضاییه وی را محاکمه نکرد، یعنی وی پاک است. آنقدر سایرین متهم نکنیم کسی که اکنون در خیابان راه می رود یعنی گناهی ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.