کد خبر : 21580
دیدگاه‌ها برای ایجاد اشتغال غیردولتی برای ۳۰ فرزند ایثارگر سبزواری بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مرداد 1398 - 13:59
-

ایجاد اشتغال غیردولتی برای ۳۰ فرزند ایثارگر سبزواری

ایثار بیش از ۲۰ فقره جواز کسب و ۵ فقره وام سامانه کارا و ثبت ۱۰ مورد اشتغال بخش خصوصی در سبزوار برای فرزندان شهدا و ایثارگران به ثبت رسیده است. جلسه کارگروه اشتغال شهرستان سبزوار ۱۰ مرداد با هدف ایجاد اشتغال پایدار و ارائه تسهیلات مناسب برای کارآفرینان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد. 

ایثار

بیش از ۲۰ فقره جواز کسب و ۵ فقره وام سامانه کارا و ثبت ۱۰ مورد اشتغال بخش خصوصی در سبزوار برای فرزندان شهدا و ایثارگران به ثبت رسیده است.

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان سبزوار ۱۰ مرداد با هدف ایجاد اشتغال پایدار و ارائه تسهیلات مناسب برای کارآفرینان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد. 

فرماندار سبزوار در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و با بیان اینکه استفاده از توان و دانش نیروهای ایثارگر برای تحقق اهداف شعار اقتصادی کشور باید در تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی به کار گرفته شود، گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه باید در حوزه  اشتغال دولتی  و همچنین کاریابی‌های غیردولتی در صورت وجود فرصت شغلی مناسب خانواده‌های ایثارگران را در اولویت قرار داده و از توان و دانش این نیروها استفاده کنند.

احمد برادران با اشاره به کمبود اشتغال در بخش‌های دولتی گفت: راهکارها و دستورالعمل‌های خوبی برای حمایت از کارگاه‌هایی که ایثارگران را جذب کنند وجود دارد که در صورت عملیاتی شدن  باعث می‌شود کارفرماها به این سمت جذب شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دست‌اندرکاران جامعه کسب‌وکار در این شهرستان می‌بایست با تکیه بر خرد جمعی و همکاری و تعامل سازنده زمینه تقویت تولید و توسعه اشتغال ایثارگران را فراهم نمایند تا از این طریق فرصت‌های شغلی جدیدی را برای متقاضیان کار ایجاد کنند.

محتشم با اشاره به خدمات ارائه شده این بنیاد در سال ۱۳۹۸ به خانواده شهدا و ایثارگران اظهار داشت: تاکنون ۱۷ نفر در آموزش‌وپرورش و تعداد ۱۰ نفر در قوه قضائیه به‌صورت دولتی مشغول به کار شده‌اند.

وی با اشاره به سیاست‌ها و حمایت‌های دولت در خصوص اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در بخش خصوصی افزود: بیش از ۲۰ فقره جواز کسب و ۵ فقره وام سامانه کارا و ثبت ۱۰ مورد اشتغال در سامانه رصد ازجمله فعالیت‌های این بنیاد در حوزه اشتغال‌زایی در این سال بوده است.

در ادامه جلسه موضوع ضمانت کسر حقوق خانواده‌ها از بانک‌های عامل، پیگیری وام‌های حوزه دامداری و کشاورزی، چگونگی دریافت مجوزهای کارگاه‌های هنری برای ایثارگران موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
این جلسه با حضور تمامی اعضا کارگروه اشتغال شهرستان برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.