کد خبر : 25645
دیدگاه‌ها برای بازدید از جاذبه‌های داورزن ۸۰ درصد کم شده است بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 اسفند 1398 - 10:01
-

بازدید از جاذبه‌های داورزن ۸۰ درصد کم شده است

ایرنا رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن گفت: میزان مراجعه و بازدید گردشگران از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان به عنوان دروازه ورودی خراسان رضوی در غرب این استان ظرف روزهای اخیر نسبت به مدت مشابه اسفند ماه پارسال تا ۸۰ درصد کمتر شده است. محمد عبدالله‌زاده ثانی افزود: اسفند ماه

ایرنا

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن گفت: میزان مراجعه و بازدید گردشگران از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهرستان به عنوان دروازه ورودی خراسان رضوی در غرب این استان ظرف روزهای اخیر نسبت به مدت مشابه اسفند ماه پارسال تا ۸۰ درصد کمتر شده است.

محمد عبدالله‌زاده ثانی افزود: اسفند ماه پارسال مناطق کویری شهرستان داورزن میزبان شمار قابل توجهی از گردشگران و تورهای گردشگری بود.

وی ادامه داد: در پی اعلام عمومی توصیه‌های وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی برای رعایت موازین بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری همه‌گیر میزان سفرهای گردشگری کاهش چشمگیری یافته است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن همچنین به اقدامات پیشگیرانه و ضدعفونی مستمر تأسیسات گردشگری و مجتمع‌های پذیرایی بین‌راهی این شهرستان اشاره و بیان کرد: با این وجود آمار اقامت در واحدهای اقامتی داورزن نیز کاهش یافته است.

عبدالله زاده ثانی افزود: شهرستان داورزن با بهره‌مندی از آثار تاریخی و طبیعی فراوان، قرار گرفتن در مسیر جاده باستانی ابریشم، مسیر جاده اصلی تهران – مشهد و عبور سالانه ۲۵ میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) از این شهرستان شرایط مناسبی برای جذب گردشگر دارد.

وی آسیاب‌های آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین‌راهی، مساجد تاریخی، بناهای یخدان‌های قدیمی، آتشکده آذر برزین مهر، روستاهای تاریخی مزینان و باشتین، مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر را برخی از آثار تاریخی و طبیعی داورزن برشمرد.

شهرستان داورزن ۱۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که ۶۸ مورد آنها در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.