کد خبر : 20906
دیدگاه‌ها برای بازدید ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محورهای شهرستان سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 15 تیر 1398 - 23:15
-

بازدید ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محورهای شهرستان سبزوار

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی   حسن نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و فخاران مدیرکل  روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  طی سفری با همراهی نصری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، از محورهای داورزن – مزینان از پروژه تعریض محور سبزوار – ششتمد و پل کال شور

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی

  حسن نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و فخاران مدیرکل  روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  طی سفری با همراهی نصری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، از محورهای داورزن – مزینان از پروژه تعریض محور سبزوار – ششتمد و پل کال شور در محور سبزوار به روداب شهرستان سبزوار  بازدید کردند.

 در ادامه سفر ضمن حضور در محل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  و بخشداری‌های ششتمد و روداب  شهرستان سبزوار طی نشست‌هایی مسائل حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سبزوار موردبررسی قرار گرفت.

  در این سفر حسن نیا، طی گفتگویی با خبرنگاران، تعداد ماشین‌آلات راهداری را در کشور ۹ هزار دستگاه با عمر متوسط بالای ۲۵ سال اعلام کرد و افزود: در سال‌های اخیر ۲۰۰۰ دستگاه از ماشین‌آلات مذکور نوسازی شده و بازسازی و نوسازی مابقی دستگاه‌های استراتژیک در دستور کار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار دارد که اگر بتوانیم در ۲ تا ۳ سال آینده  3000 دستگاه دیگر را نوسازی کنیم  برای ۱۰ سال آینده دیگر مشکلی در تأمین ماشین‌آلات راهداری نخواهیم داشت.

 وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر ماشین‌آلات فرسوده در راهداری، تولید خارج هستند و تأمین قطعات آن دشوار است ازاین‌رو با تقویت  تولید کارخانه‌های داخلی در پی نوسازی ناوگان راهداری و رونق اشتغال هستیم.

  وی ادامه داد: برای نوسازی ۳۰۰۰ دستگاه، ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه به ۲۲۰  هزار کیلومتر جاده و ۴۰۰ هزار دستگاه پل در کشور  برای نگهداری این حجم سنگین از راه‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان  اعتبار سالیانه نیاز است که تنها  حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان آن تأمین می‌گردد.

  رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأمین قیر را یکی دیگر از چالش‌هایی دانست که راهداری با آن روبرو است که برای اجرای ۱۵۰۰۰ تن آسفالت با تأمین ۶۰۰ هزار کارخانه آسفالت در سطح کشور، نیازمند ۸۰۰ هزار تن قیر هست تا بتوان سطح جاده‌ها رو به سطح قابل قبولی رساند.

  حسن نیا در پایان اولویت اصلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در شهرستان سبزوار را  تحویل جاده ششتمد – سبزوار به‌صورت راه اصلی تا بهمن‌ماه سال جاری اعلان نمود و افزود: تعریض جاده داورزن به مزینان و زیرگذر این محور نیازمند تأمین اعتبار است که پیگیری می‌شود.

  وی تعداد پایانه‌های مرزی خراسان رضوی را ۴ پایانه اعلام نمود که بار ترانزیت کشور را به کشورهای افغانستان و ترکمنستان بر عهده دارند و شهرستان سبزوار به دلیل قرار گرفتن بر سر کریدورهای ترانزیتی شمال شرق کشور نقش مؤثری را ایفا می‌نماید لذا اظهار امیدواری کرد که با توجه به کمبود اعتبارات ملی، با استفاده از اعتبارات استانی، بتوانیم بخشی از مشکلات مردم را حل نماییم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.