کد خبر : 13526
دیدگاه‌ها برای بازدید ۱۱۷ هزار گردشگر از اماکن تاریخی و جاذبه های طبیعی جغتای بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1396 - 10:41
-

بازدید ۱۱۷ هزار گردشگر از اماکن تاریخی و جاذبه های طبیعی جغتای

سبزواریان: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جغتای گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۷ هزار گردشگر از آثار تاریخی و طبیعی این شهرستان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش داشت. مهدی اکبری راد در گفت و گو با ایرنا افزود: مسجد تاریخی خسروشیر، آرامگاه سید حسن غزنوی، مقبره

سبزواریان: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جغتای گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۷ هزار گردشگر از آثار تاریخی و طبیعی این شهرستان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش داشت.

مهدی اکبری راد در گفت و گو با ایرنا افزود: مسجد تاریخی خسروشیر، آرامگاه سید حسن غزنوی، مقبره امامزاده علی بن احمد خداشاهی و برج مقبره روستای ریواده به ترتیب پذیرای بیشترین تعداد گردشگر بودند.

وی اظهار کرد: این شهرستان محور ارتباطی سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان است و راه آهن تهران – مشهد از آن عبور می کند که به علت اعتدال آب و هوایی و برخورداری از باغستان ها و ییلاق ها هر سال پذیرای جمع کثیری از مسافران و گردشگران است.

وی گفت: کشف سازه آجری مکشوفه در عمق ۶ متری زمین در محدوده روستای آزادوار متعلق به قرون نخستین دوره اسلامی می تواند آینده روشنی برای رونق صنعت گردشگری در این شهرستان فراهم کند.

مسجد جامع قارزی، مزار معصوم زاده جغتای، بقعه سلطان سیدعبدالله ابن موسی الکاظم (ع) و بقعه سلطان سید احمد رضا علوی بخشی از مکان های فرهنگی و تاریخی شهرستان جغتای است.

بقعه سیدحسن غزنوی شاعر غزل سرای معروف قرن ششم هجری قمری در روستای آزادوار، قلعه کهنه و حاکم نشین آزادوار نیز از دیگر اماکن تاریخی این شهرستان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.