کد خبر : 16499
دیدگاه‌ها برای بازنشستگان نروند زندان می‌روند بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مهر 1397 - 11:54
-

بازنشستگان نروند زندان می‌روند

تنها ۲۶ روز تا رفتن بازنشستگان از سمت‌های مدیریتی در کشور باقی مانده است. طبق این قانون قرار است جوانان به عرصه مدیریت کشور پا گذاشته و کشور را با یک تحول بسیار بزرگ و مفید روبه‌رو کنند. با اجرایی شدن قانون «منع به‌کارگیری بازنشستگان» جوانان تازه‌نفس با ایده‌های جدید به میدان آمده و کشوری

تنها ۲۶ روز تا رفتن بازنشستگان از سمت‌های مدیریتی در کشور باقی مانده است. طبق این قانون قرار است جوانان به عرصه مدیریت کشور پا گذاشته و کشور را با یک تحول بسیار بزرگ و مفید روبه‌رو کنند. با اجرایی شدن قانون «منع به‌کارگیری بازنشستگان» جوانان تازه‌نفس با ایده‌های جدید به میدان آمده و کشوری جوان را خواهند ساخت. این موضوع یکی از درخواست‌های جوانان از دولت و نظام بوده است. البته که فکر و اندیشه اصلاحات همیشه بر مبنای استفاده نیروی جوان در جایگاه‌های مدیریتی بوده است. در بسیاری از وزارتخانه‌ها این موضوع به چشم خورده است. در وزارت کشور اعلام شده است که استانداران، فرمانداران و مدیران بازنشسته بروند که تاکنون مشخص شده است ۱۴ استاندار باید کنار رفته و جای خود را به جوانان بدهند. همچنین این قانون را در مدیریت ورزشی کشور هم می‌توان حس کرد. در فدراسیون‌های ورزشی هم مدیران بازنشسته باید کنار رفته و مدیران جوان به میان بیایند، اما در این میان برخی از رؤسا و مدیران با استثنائاتی در این قانون توانستند در جایگاه خود قرار گیرند، اما این استثنائات شامل همه رؤسا نبوده و برخی از این مدیران دست به دامن فدراسیون‌های جهانی شده‌اند تا بتوانند در جایگاه خود باقی بمانند. طی هفته گذشته معاون ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگویی، به‌صورت غیرمستقیم تأکید کرد که وزارت ورزش باید درحالی‌که قانون را اجرا می‌کند با نهادهای بین‌المللی در تعامل باشد تا برای ورزش ایران مشکل به وجود نیاید. از میان افرادی که درصدد مبرا کردن خود از این قانون هستند، می‌توان به مهدی تاج اشاره کرد که در مقطعی از اخبار اعلام شد که او تلاش دارد تا درصد جانبازی خود را افزایش دهد، اما تاکنون به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است و باید تا زمان مقرر از سمت خود کنار برود. در این میان موضوع فدراسیون فوتبال هم مطرح است، اما آن‌قدری که در بخش‌های دیگر ورزشی بحث‌ها بسیار است در این فدراسیون سخنی به میان نمی‌آید. با توجه به این سکوت برخی معتقدند حاصل از توافق میان وزارت ورزش و مهدی تاج است. هرچند گفته می‌شود او یکی از روسای فدراسیونی است که با فدراسیون جهانی تماس برقرار کرده است تا همچنان به کار ادامه دهد، احتمالاً در پیش بودن جام ملت‌های آسیا عاملی است تا در حال حاضر تاج در جایگاه خود باقی بماند و پس از پایان مسابقات از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا دهد تا در این روزهای حساس فدراسیون فوتبال با سرپرست اداره نشود. رئیس فدراسیون والیبال، یکی دیگر از روسای بازنشسته است که دیر یا زود باید از صندلی ریاست خداحافظی کند، اما ضیایی این روزها برای ابقای خودش دست‌به‌کار شده و در مصاحبه‌های خود هم مکرراً اعلام می‌کند باقدرت‌تر از همیشه کار می‌کند و قصد کناره‌گیری ندارد و همان‌طور که گفته شد، حتی برای حضورش در والیبال به فدراسیون جهانی متوسل شده است. هرچه باشد، جدیت پیگیری این قانون به حدی است که عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفته است که اگر مدیر بازنشسته‌ای حاضر به ترک موقعیت شغلی خود نباشد، به زندان کشیده خواهد شد. او حتی از راه انداختن بندی برای چنین افرادی سخن گفته است.

۱۲ رئیس فدراسیون مشمول قانون بازنشستگی

سیدمحمدشروین اسبقیان در گفت‌وگویی دراین‌باره اظهار کرد: در وزارت ورزش و جوانان کمیسیونی شکل گرفته تا سوابق و پرونده‌های مربوط به روسای فدراسیون‌ها را موردبررسی قرار دهد تا اگر رئیس فدراسیونی مشمول قانون بازنشستگی باشد، قبل از ۲۴ آبان تعیین تکلیف شود. او بابیان اینکه ۱۰ تا ۱۲ رئیس فدراسیون مشمول قانون بازنشستگی هستند، خاطرنشان کرد: وزیر ورزش و جوانان در روزهای گذشته حکم سرپرست چهار فدراسیون را صادر کرد تا بر اساس آن سرپرستان فدراسیون‌های ناشنوایان، قایقرانی، هاکی و چوگان مشخص شود. مدیرکل دفتر مشترک امور فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان در مورد ضرب‌الاجل تعیین‌شده برای ترک روسای فدراسیون‌های بازنشسته از مناصبشان، بیان کرد: طی هفته‌های آینده سرپرستان ۶ تا ۸ فدراسیون نیز توسط وزیر ورزش معرفی خواهند شد تا تعیین تکلیف نهایی در این زمینه به برگزاری مجامع و انتخاب روسای فدراسیون‌های جدید منجر شود. اسبقیان در مورد رئیس فدراسیون فوتبال و بازنشستگی وی گفت: رئیس فدراسیون فوتبال سوابق ایثارگری دارد و مدارک او در حال بررسی است و اگر مشمول قانون بازنشستگی شود باید میز خود را ترک کند. او افزود: ما به احترام روسای پرتلاشی که به مقام بازنشستگی می‌رسند و مدال‌آوری فدراسیون‌های موفق قصد داریم تا در یک مراسم از این روسای موفق و توانمند تجلیل کنیم.

رحیمی آماده استعفا از ریاست

رئیس فدراسیون هندبال، هم از افرادی است که نامش در بین بازنشسته‌ها مطرح شده است. او که یک‌بار دیگر ریاست این فدراسیون را برعهده‌گرفته باید صندلی ریاست بر این فدراسیون را ترک کند. علیرضا رحیمی گفت: هرزمانی به من بگویند برو می‌روم، اصراری برای نشستن پشت صندلی ریاست ندارم و حتی اگر همین حالا تلفنی به من بگویند برو می‌روم.

استعفایم را به وزارت ورزش اعلام کرده‌ام

حجت‌الله دهخدایی، رئیس فدراسیون چوگان که تنها ۱۰ ماه از حضورش در این فدراسیون گذشته است هم یکی از افرادی است که این قانون شامل حالش می‌شود و خودش برای رفتن زودتر از سایر همکاران بازنشسته پیش‌قدم شده است. وی درباره حضورش در فهرست بازنشستگان گفت: همان‌طور که در خبرها آمده است من بازنشسته هستم و استعفایم را هم به وزارت ورزش اعلام کرده‌ام.

زندان در انتظار بازنشستگان بی‌قانون

قاضی‌زاده هاشمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس در مورد اجرای قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان بابیان اینکه فراکسیون جوانان اجرای این قانون را پیگیری می‌کند گفت: همچنین وظیفه دیوان محاسبات و سازمان بازرسی نظارت بر اجرای قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان است. قانون صریحاً اعلام کرده است که این افراد باید بروند، مجازات عدم اجرای این قانون حبس است و اگر این افراد بر ادامه حضورشان اصرار داشته باشند و در فرصت قانونی پست‌های مدیریتی را ترک نکنند مجازات حبس در انتظارشان است و بندی در زندان اوین به نام «مدیران بازنشسته‌ای که حاضر به ترک صندلی‌هایشان نیستند» ایجاد خواهیم کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.