کد خبر : 21068
دیدگاه‌ها برای باغ‌های پسته خوشاب ۱۲۰۰ میلیارد خسارت دیده است بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 تیر 1398 - 11:39
-

باغ‌های پسته خوشاب ۱۲۰۰ میلیارد خسارت دیده است

ایرنا  بارندگی شدید ابتدای امسال و صدمات ناشی از تغییرات دمای هوا تاکنون در باغ‌های پسته خوشاب در غرب خراسان رضوی هزار و ۲۰۰ میلیون ریال وارد کرده است. مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: این حوادث طبیعی سبب ترکیدگی ۲۰ درصد از محصول پسته در خوشاب شده است. ابراهیم رودسرابی خسارت وارده را در ردیف

ایرنا

 بارندگی شدید ابتدای امسال و صدمات ناشی از تغییرات دمای هوا تاکنون در باغ‌های پسته خوشاب در غرب خراسان رضوی هزار و ۲۰۰ میلیون ریال وارد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: این حوادث طبیعی سبب ترکیدگی ۲۰ درصد از محصول پسته در خوشاب شده است.

ابراهیم رودسرابی خسارت وارده را در ردیف موارد زیر پوشش بیمه کشاورزی ذکر و بیان کرد: کشاورزان و باغداران حتماً باید برای کاهش و جبران خسارت محصولات نسبت به بیمه کردن آن‌ها اقدام نمایند.

وی افزود: خوشاب با ۱۱ هزار هکتار باغ پسته از نظر سطح زیر کشت این محصول رتبه دوم را در خراسان رضوی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب ادامه داد: این شهرستان در حوزه کشاورزی به‌ویژه تولید پسته از ظرفیت اشتغال‌زایی بالایی برخوردار است به‌طوری‌که با جذب سرمایه‌گذار و حضور بخش خصوصی می‌تواند به قطب پسته در خراسان تبدیل شود.

وی ارقام غالب پسته کشت شده در خوشاب را شامل «کله قوچی، بادامی سفید، اکبری و فندقی» ذکر و بیان کرد: در این میان ارقام پسته بادامی سفید، اوحدی و عباسعلی زودرسترین محصولات هستند.

شهرستان خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب خراسان رضوی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.