تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آذر 1393 - 21:26
-

با من صنما‎

سبزواریان.کام: آرایش غلیظ یک مثلث طلایی دارد. ضلع اول، حمید نعمت الله: کارگردانی که با فیلم بوتیک یکی از بهترین های سینمای ایران را رقم زد. بازیگران سینمای ایران، بهترین بازی های دوران بازیگری خود را در بوتیک ارائه دادند. از محمدرضا گلزار و رضا رویگری گرفته تا افسوس سینمای ایران، گلشیفته فراهانی… حمید نعمت

arayesh-ghalizسبزواریان.کام: آرایش غلیظ یک مثلث طلایی دارد.

ضلع اول، حمید نعمت الله:
کارگردانی که با فیلم بوتیک یکی از بهترین های سینمای ایران را رقم زد. بازیگران سینمای ایران، بهترین بازی های دوران بازیگری خود را در بوتیک ارائه دادند.
از محمدرضا گلزار و رضا رویگری گرفته تا افسوس سینمای ایران، گلشیفته فراهانی…

حمید نعمت الله هر چند با بی پولی هم یک بار دیگر سینمادوستان را به سینما کشاند، اما غافلگیری او سریال خوش ساخت و فوق العاده ی وضعیت سفید بود. سریالی که ناب ترین تصاویر ایران دوران جنگ تحمیلی را به تصویر کشید.

او هم مانند سامان مقدم و تهمینه میلانی از دستیاران مسعود کیمیایی خالق قیصر است و با کارهایش نشان داده که شاگرد خلفی برای آقای کارگردان بوده است.

ضلع دوم، حامد بهداد:
این نیشابوری همیشه معترض، با بغض های بی بدیل.
حامد بهداد اعتراض را به بهترین نحو ممکن در صدا و نگاه خود به تصویر می کشد. دیالوگ های بریده بریده اش هر عشق فیلمی را به روزگار قیصر و گوزن ها می برد و یاد و خاطره ی بهروز وثوقی، یکی ازماندگار ترین بازیگران این مرز و بوم را زنده می کند. بازیگری که بهداد، همیشه او را الگو و استاد خود می داند.

ضلع سوم، همایون شجریان:
برای معرفی همایون شجریان دیگر نیازی نیست بگوییم پسر محمدرضا شجریان استاد بی همتای موسیقی؛ همایون با کارهای فاخر و منش والایش، جایگاه شایسته ای در دل هنردوستان و هنرمندان این سرزمین دارد.
او یک فیلم بین حرفه ای است و تئاتر، یکی از دل مشغولی های همیشگی اوست.

همین اواخر آلبوم چرا رفتی او با استقبال بی نظیری مواجه شد و « با من صنما‎ »ی او در آرایش غلیظ طراوتی بی مانند را به موسیقی این سرزمین هدیه کرد.

با من صنما تجربه ای جدید است از تلفیق اشعار کلاسیک فارسی با سازهای غربی. بی جهت نبود که حسین علیزاده آهنگساز برجسته ی هم روزگار ما گفته بود همایون خواننده ی پاپ است نه سنتی!

سهراب پورناظری درباره شیوه آهنگسازی آلبوم «آرایش غلیظ» گفته بود: «نوعی دیوانه گی در روایت داستان فیلم سینمایی «آرایش غلیظ» وجود دارد که طبیعتا این دیوانه گی و شوریدگی باید در موسیقی نیز اتفاق می افتاد؛ به این ترتیب که ابتدا با یک سه تار شروع کردیم اما در ادامه متوجه شدم برای تصویر کردن این دیوانه گی باید سازهای دیگری نیز اضافه شود. گیتار، درامز و سازهای الکترونیک به مجموعه کار اضافه شد. بعد که آهنگ را ساختم به همایون گفتم کامل شده آهنگ را بشنود، ابتدا سکوت کرد و بعد خواند. به همین دلیل معتقدم همایون در این آلبوم یک آواز شجریانی به تمام معنا خوانده است و به هیچ عنوان در کلام از موسیقی ایرانی فاصله نگرفته ایم و اصلا اینگونه نیست که فکر کنیم از موسیقی راک بهره برده ایم.»

همایون شجریان درباره تجربه خود در خوانندگی آلبوم موسیقی «آرایش غلیظ» هم گفته بود: آلبوم «آرایش غلیظ» تغییر در سبک خوانندگی من نبوده چرا که خوانندگان بسیاری هستند که می توانند سایر سبک ها مثل پاپ، راک و غیره را قطعا بهتر از من بخوانند از همین رو این آلبوم تنها یک تجربه ویژه برای من بوده است.

محسن بیگ آقا منتقد سینما در ماهنامه ی فیلم، آرایش غلیظ را اینطور توصیف می کند:
«آرایش غلیظ فیلم «کم‌آورده‌ها»ست؛ آدم‌هایى که مى‌خواهند خود را براى خودشان اثبات کنند. دکتر (جمال اجلالی) مى‌خواهد با پایین آوردن میزان مصرفش به ترک اعتیادی برسد که در ایجادش زمین و زمان را طى سال‌ها مقصر دانسته است. هومن جودکى (حبیب رضایی) مى‌خواهد با زرنگى‌هایش فقر و ندارى گذشته‌ی خود را جبران کند. مسعود ترابی (حامد بهداد) مى‌خواهد نشان بدهد توانایى کلک زدن به آدم و عالم را دارد و در این راه از قربانى کردن همه – از دکتر، هومن و لادن گرفته تا فاتحى و حتى مجید – ابایى ندارد و احتمالاً در این مسیر یادش هم نمى‌آید ‌چطور به بقیه ضربه زده است. فصل دیدار اول او با لادن در راه‌آهن نمونه‌ی خوبی است که با وجود دیدن لادن از دور، آزار دادن او را نشان می‌دهد. اما بین همه‌ی «کم‌آورده‌ها»، لادن بخشی (طناز طباطبایی) کسى است که فیلم با او شروع و بسته مى‌شود. لادن در توصیه‌هایش به دیگران در صفحه‌ی فیس‌بوکش، از «ریباند عاطفى» بعد از طلاق مى‌گوید و به‌ظاهر از وابستگى مى‌گریزد، اما با همه‌ی وجود طلبش هم مى‌کند. انگیزه‌هایش از این نظر از بقیه‌ی آدم‌ها طبیعی‌تر و سالم‌تر است و به همین دلیل بعد از دعا کردنش – در نماى جالبى که به بالاى دوربین نگاه مى‌کند – بدون این‌که خودش هم بداند، خدا مراد دلش را مى‌دهد و رهایى را پیش رویش مى‌گذارد.

آرایش غلیظ را در سینما بهمن ببینید…
«آپاراتچی»

behdad-nematollah

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
بهداد متوهم چهارشنبه , ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷

آخ مو چی از ای حامد بهداد بدوم میه که نگا. فک منه کیس اوجوری بیزی منه خاب

نظرات بسته شده است.