کد خبر : 26395
دیدگاه‌ها برای بخشی از خانه مرحوم استاد حمید سبزواری تخریب شد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 6 اردیبهشت 1399 - 15:39
-

بخشی از خانه مرحوم استاد حمید سبزواری تخریب شد

ایرنا رئیس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: بخشی از خانه مرحوم استاد حمید سبزواری معروف به پدر شعر انقلاب در پی بارندگی‌های اخیر تخریب شد. محسن برآبادی افزود: بارش‌های رگباری اخیر سبب تخریب دیوار جنوبی و هشتی ورودی این ضلع خانه استاد حمید سبزواری که مصالح عمده آن خشت و گل بود شده است.

ایرنا

رئیس پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: بخشی از خانه مرحوم استاد حمید سبزواری معروف به پدر شعر انقلاب در پی بارندگی‌های اخیر تخریب شد.

محسن برآبادی افزود: بارش‌های رگباری اخیر سبب تخریب دیوار جنوبی و هشتی ورودی این ضلع خانه استاد حمید سبزواری که مصالح عمده آن خشت و گل بود شده است.

وی ادامه داد: خانه استاد سبزواری شامل سه بخش شرقی، مرکزی و غربی است که بخش غربی آن اثر تاریخی است و قدمت آن به اواخر دوره قاجار می‌رسد اما این اثر در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده است.

وی گفت: ۲ سال پیش برای مرمت این بنا تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه حکیم سبزواری و پسر مرحوم سبزواری با هدف بهره‌برداری ادبی و فرهنگی از منزل استاد حمید سبزواری امضا شده بود.

حسین آقاممتحنی معروف به «حمید سبزواری» شاعر معاصر که پدر شعر انقلاب لقب گرفته سحرگاه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ در ۹۱ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران چشم از جهان فروبست. وی روز ۲۶ خرداد در بوستان جانبازان شهر سبزوار به خاک سپرده شد.

از آثار استاد سبزواری می‌توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.

۹۶۰ اثر تاریخی، فرهنگی طبیعی و معنوی در سبزوار وجود دارد که تاکنون ۱۶۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.