کد خبر : 21156
دیدگاه‌ها برای بخشی از ظرفیت‌سازی گردشگری سلامت به سبزوار اختصاص می‌یابد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 29 تیر 1398 - 19:05
-

بخشی از ظرفیت‌سازی گردشگری سلامت به سبزوار اختصاص می‌یابد

امروز شنبه در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، جلسه‌ای با حضور رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، مسئولین دانشگاه و مسئولین شهری برگزار شد. امکانات نباید تنها در مشهد متمرکز باشد به گزارش سبزواریان، نماینده شهرستان‌های غرب خراسان رضوی در مجلس، در این جلسه با اشاره به اینکه زیرساخت‌های بخش سلامت در سبزوار فراهم شده، گفت:

امروز شنبه در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، جلسه‌ای با حضور رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، مسئولین دانشگاه و مسئولین شهری برگزار شد.

  • امکانات نباید تنها در مشهد متمرکز باشد

به گزارش سبزواریان، نماینده شهرستان‌های غرب خراسان رضوی در مجلس، در این جلسه با اشاره به اینکه زیرساخت‌های بخش سلامت در سبزوار فراهم شده، گفت: امروز در بسیاری از مراکز استان‌ها، پایگاه اورژانس هوایی و جراحی قلب نداریم اما این امکان در سبزوار فراهم شده است.

علی سبحانی‌فر با تأکید بر اینکه امکانات بهداشتی نباید تنها در مشهد متمرکز باشد و اگر جایی غیر از مشهد در شرق کشور از لحاظ سلامت تجهیز شود می‌تواند به مشکلات آینده کمک کند، افزود: اگر امروز گردشگری سلامت را تقویت کنیم رشته‌ها و امکانات دیگر هم به اینجا می‌آیند.

  • دو مرکز نوآوری در سبزوار افتتاح می‌شود

وی با اشاره به ظرفیت سبزوار در زمینه گیاهان دارویی، اظهار کرد: کارهای مجوز مرکز تحقیقات گیاهان دارویی انجام شده و در مهرماه، دو مرکز نوآوری در سبزوار با حضور آقای ستاری‌فر در دانشگاه علوم پزشکی و حکیم سبزواری افتتاح خواهد شد که هر دو در زمینه گردشگری هستند.

سبحانی‌فر همچنین وجود هتل‌های چهار و پنج‌ستاره، هتل جهانگردی و فعالیت فرودگاه سبزوار را از ظرفیت‌های گردشگری منطقه برشمرد و افزود: در جلسه‌ هفته گذشته با استاندار این بحث مطرح شد که سبزوار به عنوان یکی از مقاصد به گردشگرانی که به مشهد می‌روند معرفی شود.

  • دانشگاه، ظرفیت‌های سبزوار را به بیماران خارجی معرفی کند

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت نیز گفت: از نظر اقامت بیمار در سبزوار مشکلی وجود ندارد و اگر همکاران در سازمان میراث نیز کمک بیشتری کنند فکر می‌کنم هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

سعید هاشم‌زاده با بیان اینکه زنجیره تأمین در سبزوار مهیاست افزود: دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند معرفی توانمندی‌های سبزوار به بیماران خارجی را در دستور کار قرار دهد که این کار با برنامه‌ریزی، قابل دسترس خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه سبزوار در این عرصه، شهری پیشرو است و در راهی که پیش گرفته موفق خواهد شد، اظهار کرد: قسمتی از کار معرفی و ظرفیت‌سازی‌ ما به سبزوار اختصاص خواهد یافت.

همچنین رئیس اداره گردشگری سلامت پس از این جلسه، از بیمارستان‌های حشمتیه و واسعی سبزوار بازدید به عمل آورد.

گفتنی است؛ چندی پیش بیمارستان حشمتیه موفق به اخذ مجوز پذیرش بیماران بین‌الملل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.