کد خبر : 5808
دیدگاه‌ها برای برای رونق اقتصادی، بازارهای تخصصی در سبزوار ایجاد می شود بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1393 - 19:29
-

برای رونق اقتصادی، بازارهای تخصصی در سبزوار ایجاد می شود

سبزواریان: شهردار سبزوار گفت: برای رونق اقتصادی شهر سبزوار بازارهای تخصصی ایجاد می شود. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی در دیدار با اعضای اصناف سبزوار با بیان اینکه پیشینه تجارت و امور صنفی در سبزوار به بیش از ۷ هزار سال بر می گردد، افزود: رافائل باستان شناس ایتالیایی که

talebi01سبزواریان: شهردار سبزوار گفت: برای رونق اقتصادی شهر سبزوار بازارهای تخصصی ایجاد می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی در دیدار با اعضای اصناف سبزوار با بیان اینکه پیشینه تجارت و امور صنفی در سبزوار به بیش از ۷ هزار سال بر می گردد، افزود: رافائل باستان شناس ایتالیایی که مطالعات گسترده ای در حوزه آسیای میانه ،خراسان بزرگ، جیرفت و کرماان دارد در سفر چندی پیش خود به سبزوار گزارشی از تاریخ این منطقه ارائه داد که نشان از قدمت بالای تجارت در این شهر بود.

وی بیان کرد: براساس مطالعات، در ۷ هزار سال گذشته شرق فعلی شهر در تپه دلقند، غرب شهر منطقه خسروگرد، قصبه و جاده ابریشم مراودات تجاری با بخش هایی از سایر کشورها داشته است.

دکتر طالبی سبزواری ها را مردمانی صنعتگر بیان کرد و اظهار داشت: بعد از حمله تیمور به سبزوار وی صنعتگران این شهر که آن زمان در شرق کشور زندگی می کردند را به آسیای میانه کوچ داد تا این افراد صنعت این شهر تاریخی را به آن منطقه صادر کنند.

وی ادامه داد: در سفرهای متعددی که به خارج از کشور داشتم با تعدادی از نوادگان صنعتگران آن دوران روبرو شدم که در محلات بخارا و خوارزم سکنی گزیده بودند.

شهردار سبزوار با بیان اینکه در گذشته یکی از مراکز مهم عشق آباد پایتخت ترکمنستان مراودات زیادی در حوزه تجارت با سبزوار داشت، تصریح کرد: در دوره عثمانی تجارت خانه های سبزوار در اختیار این دولت بود و محصول پوست و سالامبور سبزوار به ترکیه، شمال افریقا و.. صادر و واردات می شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال های نه چندان دور ۲ کاروانسرای ارمنی و یهودی در سبزوار وجود داشت که رفت و آمد های تجاری و اقتصادی زیادی در آن می شد که از این حیث سبزوار به عنوان یک شهر تجاری با بازارهای محلی تبدیل شده بود.

طالبی با بیان اینکه روزگارانی سبزوار در کنار جاده ابریشم قرار داشته است، گفت: نماد سبزوار عنوان تجاری، بازرگانی، صنفی است، سبزوار روزگارانی مهد تجارت بوده و آنرا از آن دوران به ارث برده است.

دکتر طالبی خاطرنشان کرد: امید است با همکاری اصناف در همه بخش ها خصوصا حوزه سرمایه گذاری که مهمترین وجه آن ایجاد آرامش، امنیت و تمدن است شاهد اتفاقات خوبی در این شهر باشیم.

وی گفت: ما در تلاش هستیم با ایجاد بازارهای تخصصی دوباره رونق اقتصادی تجاری سبزوار را به این شهر بازگردانیم که این مهم جز با همکاری و تعامل اصناف محقق نخواهد شد.

رئیس مجمع امور صنفی سبزوار نیز در این جلسه با بیان اینکه اصناف بزرگترین تشکل اقتصادی و سیاسی هستند، گفت: این تشکل که بار اقتصادی برای دولت ندارد نقش بسزایی در ایجاد اشتغال دارد.

غایبی با بیان اینکه حدود ۱۳ هزار واحد صنفی و ۴۲ اتحادیه در شهرستان سبزوار مشغول به فعالیت هستند، افزود: امید است با همراهی و تعامل دو سویه شهرداری و اصناف به اهداف والای خود برای اعتلای سبزواری توسعه یافته برسیم.

میرزایی نایب رئیس مجمع امور صنفی سبزوار هم با بیان اینکه هدف اصلی شهرداری و اصناف آبادانی شهر است، گفت: این مهم جز با همراهی و همفکری دو سویه این دو نهاد مهیا نخواهد شد.

وی خواستار تعامل بیشتر سازمان میادین شهرداری با اصناف شد و افزود: قطعا با همراهی و تعامل شاهد اتفاقات بسیار خوبی برای این شهر در حوزه های مختلف خواهیم بود.

گفتنی است در این دیدار برخی پیشنهادات و نظرات از سوی اعضای اتاق اصناف برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان سبزواری ارائه شد که شهردار قول مساعدت و همکاری داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.