کد خبر : 15236
دیدگاه‌ها برای برپایی نمایشگاه ملی کشاورزی و صنایع وابسته در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1397 - 18:25
-

برپایی نمایشگاه ملی کشاورزی و صنایع وابسته در سبزوار

نمایشگاه کشاورزی و صنایع وابسته با حضور ۱۲۰شرکت داخلی از سراسر کشور در سبزوار برپا شده است.   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این نمایشگاه تخصصی در زمینه دام و طیور، آب، خاک و مکانیزاسیون در شش هزار مترمربع فضای نمایشگاهی با حضور بهره برداران و تولید کنندگان تجهیزات و ادوات کشاورزی

نمایشگاه کشاورزی و صنایع وابسته با حضور ۱۲۰شرکت داخلی از سراسر کشور در سبزوار برپا شده است.

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این نمایشگاه تخصصی در زمینه دام و طیور، آب، خاک و مکانیزاسیون در شش هزار مترمربع فضای نمایشگاهی با حضور بهره برداران و تولید کنندگان تجهیزات و ادوات کشاورزی و شرکت های تعاونی فعال از ۹ استان کشور در اداره جهاد کشاورزی سبزوار امروزدر مراسمی برپا شد.

در نمایشگاه تخصصی کشاورزی همه شرکتهای سازنده ادوات، تجهیزات و خدمات کشاورزی جدیدترین فناوری و یافته های خود را در ۲۰۰غرفه به نمایش گذاشته اندو کشاورزان پس از بازدید نمایشگاه و آشنایی با شرکتها می توانند محصول و ادوات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: با لحاظ ردیفهای اعتباری برای بانک کشاورزی، این بانک در محل نمایشگاه استقرار یافته است تا کشاورزان برای خرید تجهیزات مکانیزاسیون مشکلی نداشته باشند.

منصور برغمدی افزود: در حاشیه نمایشگاه نیز کارگاههای تخصصی و هدفمند با حضور استادانی از مراکز تحقیقات و دانشگاهها برپا می شود تا دامداران و کشاورزان در حوزه های مختلف از آن بهره ببرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در حاشیه گشایش نمایشگاه  با بیان این که توسعه فناوری و سرمایه گذاری اولویت امسال این سازمان است گفت: زمینه برای صادرات محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور فراهم شده است.

مجتبی مزروعی با اشاره به نام گذاری امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی، برپایی این گونه نمایشگاه ها را در اجرای تحقق شعارسال  و معرفی توانمندی های فعالان این بخش موثر دانست و گفت: خوشبختانه در خراسان رضوی در بخش تولید تجهیزات کشاورزی توانمندی خوبی داریم و ۱۲۰واحد تولیدی در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

وی از افزایش اعتبارات آب و خاک خبر داد و گفت: کشت گلخانه ای نیز در خراسان رضوی از ۱۱۸هکتار چهار سال قبل به ۳۴۰ هکتار افزایش یافته است و امسال نیز ۱۴۰هکتار دیگر کشت گلخانه ای افزایش می یابد.

نماینده مردم سبزوار درمجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: مجلس شورای اسلامی یک و نیم میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی تصویب کرده است.

حسین مقصودی افزود: کشاورزان، دامداران و عشایر پایه های اقتصاد مقاومتی هستند؛ نمایشگاه تخصصی کشاورزی، پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای داخلی است.

این نمایشگاه تا۳۰ مرداد صبح و بعد از ظهر در  اداره جهاد کشاورزی سبزوار واقع در بولوار کشاورز برای بازدید عموم دایر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.