کد خبر : 395
دیدگاه‌ها برای برگزاری بزرگداشت محمود بیهقی در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1393 - 13:00
-

برگزاری بزرگداشت محمود بیهقی در سبزوار

سبزواریان.کام: مدیر اداره فرهنگی هنری شهرداری سبزوار از برگزاری بزرگداشت نویسنده معاصر سبزوار محمود بیهقی خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمد اختریان افزود: بزرگداشت پژوهشگر فرهیخته معاصر استاد محمود بیهقی توسط اداره فرهنگی هنری شهرداری و با همکاری موسسه خیریه سبزواری های مقیم مشهد و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر، روز پنجشنبه پنجم

beyhaqiسبزواریان.کام: مدیر اداره فرهنگی هنری شهرداری سبزوار از برگزاری بزرگداشت نویسنده معاصر سبزوار محمود بیهقی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمد اختریان افزود: بزرگداشت پژوهشگر فرهیخته معاصر استاد محمود بیهقی توسط اداره فرهنگی هنری شهرداری و با همکاری موسسه خیریه سبزواری های مقیم مشهد و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر، روز پنجشنبه پنجم تیرماه سال جاری در محل سالن اجتماعات شهرداری سبزوار برگزار خواهد شد.

اختریان هدف از این اقدام را شناسایی و شناساندن مشاهیر و مفاخر و فرهنگ غنی سبزوار به نسل جدید و آینده بیان کرد و اظهار داشت: این مراسم با حضور مسئولان شهری، کارشناسان، اساتید دانشگاهی، و صاحبنظران حوزه زبان و ادبیات فارسی صورت می گیرد.

مدیر اداره فرهنگی هنری شهرداری سبزوار همچنین ادامه داد: محمود بیهقی در سال ۱۳۰۸ در یکی از محلات قدیمی‌شهر سبزوار متولد شده بود و در طول حیات هشتاد و دو ساله اش، پژوهش‌های گسترده ای را در زمینه تاریخ، فرهنگ و البته برخی مسائل اجتماعی سبزوار در دوران معاصر انجام داد.

وی تصریح کرد: وی توانست پس از کتاب تاریخ بیهق که چند قرن پیش از این توسط ابوالحسن زید بیهقی دانشمند بزرگ قرن پنجم هجری نوشته شده بود، کتاب‌های ارزشمند سبزوار شهر دیرینه‌های پایدار، سبزوار، شهر دانشوران بیدار را تالیف کند.

مدیر اداره فرهنگی هنری شهرداری سبزوار مهمترین و ارزشمندترین تالیف این محقق سبزواری را دایره المعارف بزرگ سبزوار ذکر کرد و گفت: این کتاب چهار جلدی، کتابی است که در نوع خود شاهکاری ادبی در راستای حفظ زبان و ادبیات فارسی محسوب می شود.

گفتنی است استاد محمود بیهقی در هشتم تیرماه سال ۱۳۹۰ دار فانی را وداع گفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.